قتل آبراهام لينكلن در تماشاخانه فورد
 

14 آوريل 1865 (ساعت 10 و چند قيقه شب)، پنج روز پس از پايان جنگ داخلي 4 ساله آمريكا، ابراهام لينكلن (لينکن) رئيس جمهوري وقت اين كشور درجايگاه شماره 7 تماشاخانه فورد در مركز شهر واشنگتن هدف گلوله «جان ويلكس بوث John Wilkes Booth» يك بازيگر 26 ساله تئاتر و از هواداران كنفدراسيون آمريكا (طرفداران كاهش قدرت دولت مركزي ــ جنوبي ها) قرار گرفت و چند ساعت بعد ( ساعت 7 و 22 دقيقه بامداد 15 آوريل) درگذشت. ضارب موفق شد از پنجره فرار كند و با اسبي كه از قبل زير پنجره آماده بود از محل دور شود. ضارب پس از تيراندازي به لينكلن كه در كنار زنش نشسته بود و صحنه را تماشا مي كرد فرياد زد: جنوب انتقام گرفت. «بوث» از فاصله يك متر و نيمي، تنها يك گلوله به پشت جمجمه لينكلن شليك كرده بود.
همزمان با تيراندازي به لينكلن (لينكن)، در جاي ديگر به «ويليام سيوارد» وزير خارجه او با چاقو حمله شده بود و او بر اثر ضربات چاقو مجروح گرديده بود. «سيوارد» بود كه آلاسكا را براي آمريكا از دولت روسيه خريداري كرد.
پس از درگذشت لينكلن كه دومين دور رياست جمهوري خودرا آغاز كرده بود، معاون وي «اندرو جانسون» برجايش نشست.
بوث كه به «پورت رويال» ويرجينيا (درغرب شهر واشنگتن و در دامنه كوه) فرار كرده بود 13 روز بعد در درگيري با سواره نظام فدراسيون (اتحاديه) كه در جستجوي او بود كشته شد و همدستش دستگير گرديد.
 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 6 آبان 1392برچسب:, | 15:28 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.