سامانه جديد «مين‌شکار» نيروي دريايي ارتش عملياتي شد

در همين راستا سامانه جديد مين‌شکار تلفيقي نيروي دريايي ارتش با حضور امير دريادار حبيب‌الله سياري فرمانده اين نيرو رونمايي شد.

سال گذشته اولين مين‌شکار نداجا با حضور امير سرلشکر عطاءالله صالحي فرمانده کل ارتش عملياتي شده بود، اين سامانه که توسط يک فروند بالگرد RH کشيده مي‌شود، مي‌تواند با ايجاد امواج الکترومغناطيس چاشني مين‌هاي دريايي را فعال و آنها را منفجر کند اما در اين رزمايش سامانه جديد صوتي نيز به اين سامانه اضافه شد که با ايجاد صوت در زير آب مين‌هاي دريايي با چاشني‌هاي صوتي را منفجر مي‌کند.

اين براي اولين بار است که اين دو سامانه با تلفيق يکديگر عملياتي مي‌شوند که البته توانايي استفاده جداگانه از آنها نيز وجود دارد.

اين سامانه مين‌شکار براي انهدام مين‌هاي هوشمند کف‌خواب استفاده مي‌شود که اين مين‌ها در دنيا کاربرد زيادي دارند.

ايمني و سرعت بالا (در حدود 20 نات) از جمله ويژگي‌هاي اين سامانه مين شکار است و با توجه به توانايي سوخت‌گيري بالگرد RH مي‌تواند در حدود 10 ساعت به صورت پيوسته اين عمليات انجام شده و محوطه وسيعي مورد پاکسازي قرار گيرد.

به گزارش فارس، به نقل از يکي از فرماندهان ارشد نيروي دريايي ارتش اين سامانه کاملاً‌بومي بوده و هيچ الگوگيري خارجي و آموزش قبلي در رابطه با آن وجود نداشته است.

همچنين امير سياري فرمانده نيروي دريايي به کارگيري اين سامانه را ارتقاء دهنده توان اين نيرو در پاکسازي آب‌ها از آلودگي به مين عنوان کرد و اظهار داشت: امروز ديگر همه مي‌دانند ما توانايي ايجاد امنيت را در منطقه داريم و آماده انجام تمرين‌هاي مشترک دريايي با کشورهاي منطقه هستيم چون مطمئنيم همين کشورها براي برقراري امنيت در منطقه کافي هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 9 دی 1393برچسب:, | 19:57 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.