برای ایران و قاسم سلیمانی دام پهن شده است؟

حمید رضا مقدم فر در گفت و گویی با خبرگزاری مهر با تاکید بر این که حضور نظامی ایران در منطقه از طریق مشارکت یگان‌های نظامی ایران نیست، گفت: "حضور حاج قاسم سلیمانی، یک حضور مستشاری است."

هفته گذشته نشریه آمریکایی نیوزویک تصویر صفحه اول خود را به سرلشگر قاسم سلیمانی اختصاص داد و با تیتر بزرگ او را "الهه انتقام" خواند و نوشت: «او اول با آمریکا جنگید و اکنون در حال له کردن داعش است.»

گزارش نیوزویک بر این نکته تاکید داشت که نقش قاسم سلیمانی در نبرد نیروهای عراقی و کرد در جنگ با داعش بسیار موثر بوده است. 

گزارش نیوزویک درباره فرمانده نیروی قدس بازتاب گسترده‌ای داشت. رسانه های ایرانی از این گزارش و از قرار گرفتن تصویر سلیمانی بر روی جلد نشریه مهم آمریکایی هیجان زده شدند.

در کنار این اقدام نیوزویک در هفته های گذشته تصاویر حضور فرمانده نیروی قدس در عراق بارها توسط رسانه های غربی و داخلی منتشر شده است و در این گزارش ها به این نکته تاکید شده که موفقیت‌های عراق و کردها در جنگ با داعش به خاطر حضور این فرمانده عالی رتبه ایران بوده است.

گزارش های رسانه ها این نکته را القا می کند که ایران در عراق حضور نظامی دارد. در حالیکه ایران بارها تاکید کرد که حضورش در عراق مشورتی است نه نظامی. ایران می گوید به نیروهای کرد و ارتش عراق کمک فقط تسلیحاتی و مستشاری کرده است.

اکنون بعد از گذشت هفته‌ها از انتشار گسترده تصاویر فرمانده نیروی قدس در عملیات ها علیه داعش، مشاور رسانه های فرمانده سپاه پاسداران از وجود توطئه ای در انتشار این تصاویر از سوی رسانه های خارجی خبر داده است.

مقدم فر انتشار گسترده تصاویر را ناشی از "شیطنت رسانه‌های صهیونیستی" دانست که یکی از اهداف آن‌ها "القای دروغین حضور نظامی جمهوری اسلامی در تحولات کشورهای منطقه است."

او دومین دلیل برجسته سازی حضور سلیمانی در عراق را "اسطوره‌شکنی" و  "تحریف اسطوره" دانست.

مقدم‌فر گفت: «آنچه رسانه‌های غربی اخیراً در مواجهه پرحجم با موضوع این سردار بزرگ به مخاطبان القا می‌کنند، نه یک مرد آسمانی و انقلابی و نماد قدرت نرم و بسیج جهان اسلام، بلکه فردی "جنگجو و انتقام‌جو" است که در راستای کینه‌های شخصی خود و هم‌کیشانش با صهیونیست‌ها و استکبار و وابستگانش می‌جنگد.»

به گفته مشاور فرمانده سپاه آنچه که رسانه های غربی از سردار سلیمانی می سازند "چیزی بیشتر از رامبو و راکی فیلم‌های آمریکایی نیست."

 سعدالله زارعی سرمقاله نویس روزنامه کیهان نوشته است که غرب به دنبال آن است تا "خشم متراکمی‌ را علیه او (سلیمانی) از شاهان سعودی تا مقامات حزب‌ عدالت و توسعه ترکیه تا داعش و القاعده و سایر مقامات و گروههای ناکام عرب و غیرعرب پدید آورد."

سرمقاله نویس کیهان نوشته است: «آمریکا با برجسته‌سازی هیبت و خطر سردار سلیمانی سعی می‌کند اراده‌ای را در منطقه حول محور خود شکل دهد و بگوید تنها چاره‌ کار در متوقف کردن سلیمانی تجمیع اراده‌ها و کنار گذاشتن انتقادات است.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، سیاسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 16 آذر 1393برچسب:, | 8:17 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.