گفت‌وگو با هادي العامري، فرمانده سپاه بدر عراق: اگر حاج‌قاسم نبود...


آقاي العامري! در ابتدا لطفا درباره خودتان بگوييد.
بنده هادي فرحان عبدالله العامري، متولد سال 1954، از اهالي استان ديالي عراق هستم، در سال 1982 متولي امور خاص سپاه بدر در ايران بودم، بعد از سال 1991 مديريت عمليات‌هاي نظامي در داخل عراق را به عهده گرفتم، در آن سال‌ها توانستيم ضربات سنگيني به حزب بعث وارد کنيم، بعد از سقوط طاغوت زمان و حزب بعث در عراق، من و همکارانم وارد عراق شديم و با توجه به حساسيت آن‌زمان و اينکه وطن‌مان در دست بيگانگان قرار نگيرد، وارد مراکز اصلي دولت شديم. در سال 2005 با همکاري برادرانمان توانستيم سازمان اطلاعاتي نوپايي را در عراق راه‌اندازي کنيم. مأموريت کلي سپاه بدر از ابتداي تشکيل اين سازمان دفاع از مقدسات و پيروي از خط امام خميني بوده است.
ماجراي ورود تروريست‌هاي داعش به عراق چگونه بود؟
ببينيد! خروج آمريکا از خاک عراق، شکستي سنگين براي ايالات متحده به شمار مي‌رفت، همه مي‌دانستند آمريکا در عراق شکست خورده و اعتبار خود را در بين کشورهاي خليج‌فارس از دست داده است، زيرا کشورهاي عربي خليج‌فارس و حتي ديگر کشورها، از آمريکا خواسته بودند در عراق استقرار داشته باشد و بر عراق مسلط شود، زيرا اين کشورها از نظام حاکم در عراق خوف دارند، خوف آنها هم به دليل مذهب تشيع است، کشورهاي عربي، اروپا و آمريکا از اين خوف دارند که مبادا عراق و ايران متحد شوند و يک قدرت منطقه‌اي بزرگ شکل بگيرد.
بعد از بيداري اسلامي، بعثي‌هاي منحوس فعاليت‌هاي خود را در غرب عراق آغاز کردند، آنها هر جمعه از مردم اهل سنت الانبار، فلوجه، موصل و نينوا درخواست مي‌کردند به خيابان‌ها بيايند و عليه حکومت تظاهرات کنند، رسانه‌هاي سعودي از اين مساله سوءاستفاده کردند و مدعي بودند اهل سنت در عراق در اقليت قرار گرفته و حکومت وقت اقدام به سرکوب اهل سنت کرده است. متأسفانه حکومت وقت به شورشيان و مزدوران بعثي هيچ اهميتي نداد، بعثي‌ها با همکاري چندين افسر بعثي و تعدادي از قبايل عراق، راه را براي ورود تکفيري‌هايي که در سوريه بودند آماده کردند، ناگفته نماند گروهک تروريستي داعش در ابتدا فقط چند گروهک خود را روانه عراق کرد اما بعد از اينکه موصل را براي فعاليت خود امن ديدند، اقدام به حضور گسترده نيروهاي خود کردند.
چرا توانستند به سرعت موصل را در اختيار خود درآورند؟
به دليل ضعف و خيانت‌هاي بسيار! در ابتدا گروهک تروريستي داعش دامنه فعاليت گسترده‌اي داشت، تکفيري‌ها به نزديکي بغداد رسيده بودند، قتل‌عام، هتک حرمت به مقدسات و تجاوز به نواميس مردم عراق را تهديد مي‌کرد، در اوج آشوب‌هاي تکفيري‌ها جهاد کفايي از سوي مرجعيت عاليقدر نجف‌اشرف حضرت آيت‌الله العظمي سيدعلي سيستاني اعلام شد، مردم عراق سراسيمه خودشان را به مراکز ثبت‌نام رساندند و اعلام آمادگي براي حضور در اين جهاد کردند، تاکنون حدود 2 ميليون و 200هزار نفر از مردم در اين جهاد ثبت‌نام کرده‌اند. در ابتداي جهاد، بسياري از مجاهدان فاقد هرگونه تعليمات نظامي بودند، به همين دليل نمي‌توانستند به جبهه عليه تکفيري‌ها بروند، با هماهنگي‌هاي به عمل آمده با برادران ايراني، کلاس‌هاي فشرده تعليمات نظامي براي مجاهدان فراهم شد، هم‌اکنون بيش از 60 درصد مجاهدان از تعليمات نظامي برخوردار شده‌اند.
گروه‌هاي مقاومتي شيعي از جمله سپاه بدر، سرايا السلام، عصائب اهل‌الحق، حزب‌الله و ديگر گروه‌هاي مقاومتي در ابتدا و به دليل آشوب فراوان، هرکدام به نحوي فعاليت مي‌کردند، خدا را شاکريم که هم‌اکنون همه گروه‌هاي مقاومتي تحت لواي يک پرچم، آن هم پرچم مرجعيت فعاليت مي‌کنند.
جناب ابوحسن العامري! هم‌اکنون وضعيت جبهه‌ها چگونه است؟
بزرگ‌ترين موفقيت‌هاي نيروهاي مردمي در اوايل محرم‌الحرام امسال به‌ دست آمد؛ عمليات استراتژيک جرف الصخر که با همکاري همه گروه‌هاي مقاومتي و دوستان ايراني از جمله حاج‌قاسم سليماني صورت گرفت.
همه بدانند، اينکه مي‌گويم همه، منظور کشورهاي عربي و برخي مردم عراق است، همه موفقيت‌هاي ما به‌وسيله فدايي شدن جوانان شيعه عراقي و همکاري سپاه پاسداران جمهوري اسلامي ايران با گروه‌هاي مقاومتي شيعه است. اگر حاج‌قاسم و امثال او نبودند هم‌اکنون نه اثري از حرم حضرت زينب سلام‌الله عليها بود و نه اثري حتي از سامرا و حرم عسکريين سلام‌الله عليهما. همه عمليات‌هاي سرنوشت‌ساز از جمله آمرلي، جرف الصخر، سامرا، مناطق فلوجه و مناطقي از الانبار با همکاري مجاهدان از جمله حاج‌قاسم صورت گرفته است. حضور حاج‌قاسم سليماني به عنوان فرمانده سپاه قدس در عراق باعث محبوبيت چند برابري نيروهاي پاسدار در بين مردم عراق شد. در فضاي مجازي مردم عراق تصاوير حاج‌قاسم را به همديگر ارسال مي‌کنند. دشمنان تشيع باعث وحدت بيشتر نيروهاي شيعه شدند، تکفيري‌ها اين گمان را داشتند که با ورودشان به خاک عراق، نيروها دچار چند دستگي مي‌شوند، ولي اکنون همه مي‌دانند وحدت ميان نيروهاي مقاومتي شيعه توانسته است کمر تکفيري‌ها را در عراق بشکند. يکي از آرزوهاي حاميان داعش اين است که حاج‌قاسم کشته شود، داعش از اسم اين رزمنده در هراس است، اگر به رسانه‌هاي داعشي‌ها سري بزنيد، خواهيد فهميد که چقدر تکفيري‌ها از اين مجاهد قهرمان در هراس هستند. در اينجا جا دارد از مجاهدان ايراني که به صورت خودجوش پا به پاي نيروهاي مجاهد عراقي جنگيدند و به شهادت رسيدند ياد کنم و از خداوند براي آنها علو درجات را خواستار باشم.
بله، جنگ ايران و عراق، يک بازي سياسي بود که قرار بود 2 ملت ايران و عراق از همديگر دور شوند، ولي دشمنان هرگز شکاف عراق و ايران را نخواهند ديد. مهمات و تسليحات نيروهاي مجاهد رزمنده غالبا ايراني است، همه نقشه‌هاي نظامي با هماهنگي نيروهاي مجاهد و پاسدار ايراني و عراقي صورت مي‌گيرد. امور اجرايي و پشتيباني به طور کل برعهده سپاه بدر است و همه گروه‌هاي مقاومتي در يک محور عليه تکفيري‌ها عمل مي‌کنند. عمليات جرف الصخر که در استان بابل عراق انجام شد، اولين عمليات پيروزمندانه و به نوعي آغاز موفقيت‌ها به شمار مي‌رفت.
درباره عمليات‌هايي که در دست اقدام داريد هم توضيحاتي بدهيد.
اميدواريم در خلال چند هفته، ريشه داعش و امثال داعش و پشتيبان‌هاي داعش در عراق را از بين ببريم. مقدمات ورود به موصل فراهم شده است، ان‌شاءالله در آينده‌اي نه‌چندان دور، عمليات فتح موصل آغاز خواهد شد. به اطلاع همه مردم مي‌رسانم که الحمدلله سامرا در امنيت کامل قرار دارد، اميدواريم ظرف چند روز آينده راه بغداد ـ سامرا به‌طور کل از شر عناصر تکفيري پاکسازي شود و اميدواريم زائران اربعين حسيني بتوانند به راحتي براي زيارت حرم عسکريين عليهم‌السلام به زيارت مشرف شوند.
جناب العامري! برخي رسانه‌ها مدعي هستند نيروهاي مجاهد تاکنون چندين عقب‌نشيني مقابل تکفيري‌ها انجام داده‌اند، آيا اين موضوع صحت دارد؟
برخي رسانه‌هاي خارجي و حتي داخلي وابسته به بعث مدعي هستند نيروهاي مقاومتي، چندين عقب‌نشيني برابر داعش انجام داده‌اند، اين خبر کذب است، تکفيري‌ها بدانند به هيچ وجه از جبهه جنگ عليه داعش عقب‌نشيني نخواهيم کرد و تا آخرين نفس و هلاکت آخرين داعشي در عراق به پيش خواهيم رفت.
برخي رسانه‌هاي ديگر مدعي هستند شما براي کسب محبوبيت و کسب مقام اقدام به دفاع از عراق کرده‌ايد، نظر شما درباره اين موضوع چيست؟
ما براي به دست آوردن پست و مقام نمي‌جنگيم، ما پست و مقام را ترک کرديم و براي دفاع از مردم و سرزمين‌مان برابر عناصر داعش، به ميدان جنگ آمديم، اگر به دنبال پست و مقام بوديم همانند ديگران هيچگونه دفاع و تحرکي از خود نشان نمي‌داديم و اجازه مي‌داديم تکفيري‌ها هر کاري در اين آب و خاک انجام دهند.
آيا دولت و حکومت فعلي، با نيروهاي مردمي و گروه‌هاي مقاومتي همکاري دارد؟
دولت مي‌داند اگر نيروهاي مردمي و گروه‌هاي مقاومتي نبودند، اکنون نام دولت اسلامي عراق و شام در بغداد بود، دولت و سران سياسي شيعه، همکاري‌هاي خوبي دارند ولي متاسفانه برخي از سران سياسي درباره نيروهاي مردمي و گروه‌هاي مقاومتي سنگ‌اندازي مي‌کنند. چندي پيش وزير اقتصاد عراق مانع پرداخت حقوق و مزايا به نيروهاي مردمي شده و مدعي بود اين مبالغ اسراف است! حرف بسيار است... اميدوارم يک روز بتوانم همه اين صحبت‌ها را بازگو کنم و به شما بگويم که چه کساني و با چه پست‌هايي عليه مقاومت مردم موضع گرفته‌اند.
آيا نيروهاي پيشمرگ با گروه‌هاي مقاومتي ارتباط و همکاري دارند؟
خير، نيروهاي پيشمرگ و کرد هيچگونه همکاري با گروه‌هاي مقاومتي و ارتش عراق ندارند، عمليات‌هاي مشترکي با ارتش عراق صورت گرفته است، ان‌شاءالله بعد از هلاکت تکفيري‌هاي داعش در عراق در اين باره بيشتر سخن خواهم گفت.
به نظر شما، عراق چه هنگام از لوث وجود تکفيري‌ها پاک خواهد شد؟
جهاد مجاهدين در جريان است، همه با همديگر عهد کرده‌ايم تا داعش و پشتيبان‌هاي داخلي آن را از بين نبريم جبهه را ترک نخواهيم کرد، از مردم تقاضاي دعا دارم، براي مجاهدين و شهداي راه دفاع از مقدسات و کيان تشيع دعاي خير داشته باشيد. اميدوارم هرچه سريع‌تر عراق از وجود اين عناصر وحشي به طور کامل تطهير گردد، همانطور که در صحبت‌هايم اشاره کردم، طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، اميدواريم عمليات فتح موصل در چند روز آينده صورت گيرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، سیاسی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 11 آذر 1393برچسب:, | 17:29 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.