کشف يکي از پيچيده‌ترين بدافزارهاي جاسوسي در جهان


اين کمپاني اعلام کرد: ويروس Regin توانسته سازمان‌هاي مختلفي را هدف قرار دهد و سرويس‌هاي تبادل ايميل مايکروسافت و مکالمات تلفني موبايل را در شبکه‌هاي گسترده بين‌المللي هک کند. اين ويروس بيشتر عليه شرکت‌هاي ارايه‌دهنده اينترنت و کمپاني‌هاي ارتباطي در روسيه و عربستان به کار گرفته شده اما کشورهاي مکزيک، ايرلند و ايران نيز در معرض آن بوده‌اند و هنوز مشخص نيست که چقدر بر سيستم‌هاي اين کشورهاي تاثير گذاشته‌ است.

اورلا کاکس، مدير سيمنتک گفت: ما احتمالا به دنبال يک آژانس غربي عامل توليد اين ويروس هستيم. اين ويروس نوع خاصي از نرم‌افزار هک پيشرفته است و شايد ماه‌ها يا سال‌ها براي ساختش وقت صرف شده است. برخي اوقات اين ويروس هيچ ردي از خود پس از هک کردن سامانه‌هاي رايانه‌اي به جاي نمي‌گذارد و گاهي هم پس از هک کاملا ناپديد مي‌شود و اصلا ردي نمي‌گذارد که شما آن را بيابيد.

رئيس کمپاني امنيت کامپيوتري کاسپراسکاي نيز که به کشف ويروس استاکسنت توسط سيمنتک کمک کرد اعلام کرده ويروس جديد Regin به سيستم‌هاي صنعتي براي دستيابي به اطلاعات حمله کرده است.

اين کمپاني هشدار داده که شبکه‌هاي کامپيوتري مسوول کنترل نيروگاه‌هاي انرژي و کارخانجات، هدف حمله اين ويروس قرار مي‌گيرند.
هم‌چنين سيمنتک نيز اعلام کرده حفره امنيتي ايجاد شده از سوي اين بد افزار براي شش سال اهدافي را در سراسر جهان هدف قرار داده است.

اين بدافزار پس از نفوذ به کامپيو‌تر مي‌تواند از صفحات اسکرين شات بگيرد، رمزهاي عبور را بدزدد و فايل‌هاي حذف شده را پيدا کند.

اين بدافزار به کامپيوتر نهادهاي دولتي، شرکت‌هاي تجاري و اشخاص حقيقي نفوذ کرده است.
سيان جان، يکي از متخصصان شرکت سيمنتک مي‌گويد: "با توجه به سطح مهارت طراحان و زماني که صرف توسعه و طراحي بدافزار شده، به نظر مي‌آيد يک نهاد دولتي در غرب اين ويروس را طراحي کرده باشد."


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 4 آذر 1393برچسب:, | 9:13 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.