استقرار فناوری نظامی لیزری آمریکا در خلیج فارس

مزیت این فناوری کارایی عملیاتی آن است زیرا گفته میشود که هر بار شلیک توسط این سلاح تنها یک دلار هزینه در بر دارد. البته استفاده بهینه از این سلاح کاملا وابسته به شرایط موجود از جمله عدم وجود گرد و غبار و بخارات در فضا است. تا کنون برد این سلاح با توجه به شرایط افشا نشده است و در زمره اطلاعات سری در خصوص این سلاح طبقه بندی شده است.

(تصاویر) استقرار فناوری نظامی لیزری آمریکا در خلیج فارس 


همچنین موضوع دیگر در خصوص این سلاح این است که عملا قدرت و توان آن وابستگی کامل به شناوری دارد که آن را حمل میکند. زیرا ناو حامل آن باید از ژنراتورهای قدرتمند برای تامین انرژی مورد نیاز لیزر استفاده کند و در نتیجه امکان استفاده از آن بر روی هر شناوری ممکن نیست.
 
دریادار «جان میلر» در این خصوص به خبرگزاری بلومبرگ گفته است: این موضوع که این سلاح برای اولین بار بر روی ناو USS Ponce مستقر شده مبنایی خوب برای آزمون آن در یک منطقه به لحاظ عملیاتی مناسب را فراهم میکند.

(تصاویر) استقرار فناوری نظامی لیزری آمریکا در خلیج فارس 


از سوی دیگر کاپیتان «مایک زیو» از متخصصین سلاح های الکتریکی نیروی دریایی ایالات متحده گفته است: این فناوری نحوه جنگ را برای
ایالات متحده تغییر خواهد داد. وی مستقیما به کاربر این سلاح بر علیه شناورها و هواپیماهای مستقر در خلیج فارس اشاره کرده است و بیان کرده این سلاح میتواند در آینده ایالات متحده را از کاربرد موشکها وسلاح های متعارف دیگر در این دسته بی نیاز سازد.


نظرات شما عزیزان:

علی احمدی
ساعت22:21---29 آبان 1393
ممنون از اینکه از وب من بازدید کردید مطالب بسیار خوب و به روزی در وب شما هست که با اجازتون چند تاشو دانلود کردم راضی باشید .

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: امنیتی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 28 آبان 1393برچسب:, | 10:10 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.