"بن لادن" چگونه کشته شد؟

 

قاتل بن لادن در مصاحبه اي گفت که او دو گلوله به سمت سر بن لادن شليک کرده بود.

"روبرت اونيل" عضو واحد ويژه نيروي دريايي آمريکا که چند روز قبل از اين گفته بود او بن لادن را کشته است در مصاحبه اي با برنامه " The Lead" شبکه سي ان ان آمريکا، جزئيات قتل بن لادن را مطرح کرد.

او گفت که اهميتي براي اين موضوع قائل نيست که پنتاگون به دنبال بازخواست وي به دليل انتشار داستان کشتن بن لادن باشد.
اسامه بن لادن رهبر شبکه القاعده در ماه مي 2011 در حمله نظاميان آمريکايي به مخفيگاهش در ابوت آباد در نزديکي شهر اسلام آباد پاکستان کشته شد.

روبرت اونيل ادامه داد: فکر مي کنم به صورتي جزئيات کشتن بن لادن را مطرح کرده ام که هيچ يک از تاکتيک ها يا قواعد را زيرپا نگذاشته ام. در صورتي که من مورد بازخواست قرار بگيرم دادگاه را مورد سخن خود قرار خواهم داد.

اين نظامي آمريکايي افزود: به دليل تهديدات موجود به احتمال 90 درصدي من از عمليات قتل بن لادن بر نمي گشتم زيرا تهديداتي از سوي ارتش پاکستان وجود داشت. اين امکان وجود داشت که بالگرد ما را سرنگون کنند. علاوه بر اين امکان داشت خانه بن لادن بمب گذاري شده باشد و افراد ديگري در اين خانه، جليقه هاي انفجاري خود را منفجر کنند.

وي توضيح داد: احتمال منفجر کردن خانه، زخمي شدن من، وجود انتحاري ها و شليک گاز همه اينها باعث شد احتمال عدم بازگشت ما بيش از احتمال بازگشت باشد.

اين عضو نيروهاي ويژه نيروي دريايي آمريکا افزود: قبل از رفتن به اين ماموريت با خانواده ام تماس گرفتم اما آنها را از جزئيات اين عمليات آگاه نکردم. علاوه بر اين براي کودکانم نامه نوشتم تا در صورتي که سالم برنگشتم، اين نامه را در اختيار آنها قرار دهند.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه توضيح داد که چگونه با استفاده از بالگرد در خارج از مجتمع محل سکونت بن لادن فرود آمدند در حالي که بالگرد نخست به هنگام فرود، سقوط کرده بود.

او گفت که نفر هشتم در ستون نظاميان واحد ويژه نيروي دريايي (SEAL ) بود و از طبقه همکف ساختمان تا طبقه دوم حرکت کرد. در اين طبقه 6 نظامي جلوي وي متفرق شدند تا پسران بن لادن را بگيرند و بقيه اتاق هاي ساختمان را پاک سازي و هر گونه تهديد احتمالي را خنثي کنند. در اين وضعيت او نفر دوم در صف قرار گرفت و به سمت طبقه سوم رفت جايي که پيش بيني مي شد بن لادن پيدا شود.

هنگامي که گروه وارد طبقه سوم شد او فردي را در مقابل خود ديد که مشخص شد يک زن است. اين نگراني وجود داشت که کمربند انفجاري داشته باشد. او فکر کرد که بايد بر وي چيره شود. هنگامي که وارد اتاق شد ترسيد بن لادن اتاق را منفجر کند.

اونيل توضيح داد: هنگامي که مطمئن شدم او بن لادن است به سمت سرش شليک کردم. او بر روي زمين افتاد. گلوله ديگري به سمتش شليک کردم و او را کشتم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:, | 9:13 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.