شفاف نوشت: از خط فقر تا جين هاي ميليوني! چرا مردم پولدارها را دوست ندارند؟

اختلاف طبقاتي که در طول 8 سال رياست جمهوري محمود احمدي نژاد به وجود تمام شعارها پررنگ تر از قبل خودي نشان داد و حالا از خط فقر 2 ميليوني و حتي 3 ميليوني سخن گفته مي شود و هنوز هم اختلاف طبقاتي خودنمايي مي کند.

لوسترهاي وارداتي ۱۰۰ ميليون توماني، فرش شش‌متري صد رج تبريز ۲۰ ميليون توماني، ساعت رولکس وارداتي ۵۰ ميليون تومني، اتومبيل وارداتي آخرين مدل ۳۰۰ ميليون توماني، سرويس‌هاي طلا و جواهر ۲۰۰ ميليون توماني، مبلمان ايتاليايي وارداتي ۳۰۰ميليون توماني و حتي سيگارهاي برگي وارداتي که هر نخ آن ۳۰۰ هزار تومان قيمت دارد، در جايي که خانواده‌اي لنگ يک ميليون تومان است تا سقف کوچک بالاي سر را از دست ندهد، درجايي که کودکي با حسرت به نانوايي محل خيره مي‌شود، در جايي که نو عروس براي جهزيه‌اش لنگ يک فرش ۱۰۰ هزار توماني ماشيني است همه و همه نشان از بيرحمي جامعه است و فقر را در برابر ثروت به رخ مي کشد.

همين چند وقت پيش بود که باز شدن صفحه اي در فيس بوک با نام بچه پولدارهاي تهران انقدر سر و صدا کرد و آنقدر انتقادهاي مردم را به همراه داشت که صفحه بسته شد.

بعد از ان اما هر روز شهرهاي مختلف در کشور با همين نام سعي در به رخ کشيدن ثروت خود دارند.صفحه بچه پول دارهاي تبريز نمونه ديگري از اين به رخ کشيدن ها است.

حالا هم اعلام شده که سايت‌هايي در کشور فعالند که مشغول به فروش اجناس لوکس و گران‌قيمت هستند که هر خانواده‌اي تمکن مالي براي خريد آنها را ندارد.

در اين سايت‌ها قيمت کالاها گاهي سر به فلک کشيده و از حد تصور خارج است. براي مثال يکي از اين سايت‌ها که زيرمجموعه يکي از فروشگاه‌هاي شهر تهران نيز فعاليت مي‌کند در بخش شلوارهاي جين خود قيمت پايه هر کدام از شلوارهاي موجود را حداقل 1 ميليون تومان اعلام کرده است.

اين در حالي است که قيمت يک شلوار جين با کيفيت در بازار ميانگين بين 50 الي 100 هزار تومان است!جالب تر اينجاست که اين سايت براي مشتريان خود که حاضرند پول‌هاي کلان بابت لباس‌هاي گران‌قيمت بدهند امکاناتي از جمله تخفيفات گوناگون را در نظر گرفته است.

براي مثال با خريد هر کدام از شلوارهاي جين بسته به قيمت آن از 25 تا 50 هزارتومان «بن تخفيف» در نظر گرفته شده است که براي خريدهاي آينده از اين سايت قابل استفاده است.

هر چند کسي که پول دارد حق دارد بنا بر ثروت خود از امکانات استفاده کند و بر اين مساله ايرادي وارد نيست اما مساله اي که به نظر مي رسد افکار عمومي را تحت تاثير قرار مي دهد، علني کردن و به رخ کشيدن اين امکانات براي قشر متوسط و ضعيف است.

به نظر مي رسد اين خودنمايي ها در روزهايي که بسياري از مردم در فقر و مشکلات اقتصادي دست و پا مي زند و در تلاشند تا چرخ زندگي را بچرخانند ، نه تنها صورت خوشي ندارد بلکه تنفر عامه مردم از ثروتمندان را به همراه خواهد داشت و باعث تقويت اين تفکر مي شود که ثروت ها نامشروع و بدون زحمت بدست آمده است که البته هميشه تصور صحيحي نست و نياز به اصلاح توسط خود ثروتمندان دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ایران ، اجتماعی ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 23 آبان 1393برچسب:, | 13:38 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.