۶ حقيقتي که احتمالا در مورد اندرويد نمي دانيد!


۱- در ابتدا، اندرويد براي سيستم عامل دوربين هاي ديجيتال، در نظر گرفته شده بود
گوگل، اندرويد را در سال ۲۰۰۵، ساخت، زمانيکه، اين پلتفرم توسط «اندي رابين» به عنوان پلتفرمي اپن سورس(متن باز) معرفي شد. هرچند يک سال قبل از آن، رابين، اندرويد را به عنوان سيستم عاملي براي دوربين هاي ديجيتال، توسعه داده بود. اما، او فهميد که آينده در دستان اسمارت فون ها (و نه دوربين ها)، رقم خواهد خورد، بنابراين، اين پلتفرم را براي اسمارت فون ها، توسعه بخشيد. با اين حال، اندرويد، جاي پاي خود را در بازار دوربين ها هم باز کرد، به طوريکه ، دوربين هاي مستقل مختلفي (مثل Samsung Galaxy NX ، شکل بالا) بر اساس اين پلتفرم ساخته شدند.


۲- در آغاز، سازندگان ديگر سيستم عامل، اندرويد را تهديدي محسوب نمي کردند
سال ۲۰۰۷، سالي بود که گوگل و شرکايش، پلتفرم متن باز را، که به طور رسمي به نام اندرويد، معرفي شد، شکل دادند. يک سيستم عامل موبايلي متن باز مبتني بر لينوکس. در آن سال، سيمبيان، بلک بري، پالم و ويندوزموبايل، بزرگترين بازيگران عرصه ي سيستم عامل موبايل بودند، در حاليکه اپل، درست نخستين مدل آيفونش را ارائه کرده بود. اکثر مردم، معتقد بودند که اندرويد، ارزش زيادي ندارد. يکي از سخنگويان نوکيا گفت : اين کمپاني، اندرويد را به عنوان خطر و تهديدي تلقي نمي کند!

همچنين، يک عضو رسمي سيمبيان، اعلام کرد : «ما ۹ سال است که اين راه را پيموده، و تا به حال، شايد نزديک به دوجين از اين پلتفرم هاي جديد را ديده ايم ، که برخي، آنها را تهديدي براي ما مي دانند. ما آنها را جدي مي شمريم، اما اين ما هستيم که با گوشي هاي واقعي و حجم وسيعي از ثروتي که طي اين چند سال بدست آمده، سروکار داريم…»
«چندين بار، تلاش براي ايجاد استاندارهايي بر اساس لينوکس را ديده ايم، اما لينوکس، به طور بنيادي ناقص است، لينوکس، غيرقابل مديريت و غير قابل کنترل است و بنابراين اين کار خنده دار است!!»

۳- اندرويد، سريع ترين سيستم عامل در حال رشد و نيز سريع ترين محصول در حال رشد تکنولوژي است
بنابر داده هايي که در سال ۲۰۱۳، فاش شد، اندرويد، داراي ۱ بيليون، کاربر فعال است، آن هم تنها طي ۵ سال! بنابراين، سريع ترين سيستم عامل در حال رشد لقب مي گيرد. در حقيقت، اندرويد، به عنوان سريع ترين محصول در حال رشد تکنولوژي شناخته مي شود، زيرا هيچ چيزي، در سرعت افزايش کاربر، حتي به آن نزديک هم نشده است. به طور مقايسه اي، اپل، ۷۰۰ ميليون کاربر IOS را تقريباً طي ۶ سال بدست آورد، در حاليکه سيمبيان، ۴۵۰ ميليون کاربر را طي ۱۱ سال، بدست آورد( و پس از آن مسير انحطاط را پيمود)


۴- در ميان اکثر پلتفرم هاي اسمارت فون، اندرويد، داراي بزرگترين و متنوع ترين ديوايس هاست
اگرچه اسمارت فون ها و تبلت ها، اکثريت ديوايس هاي اندرويدي را تشکيل مي دهند، اما اين OS، در شمار زيادي از محصولات داراي نمايشگر يا بدون نمايشگر ديگر نيز ، به کار مي رود، مثلاً تلويزيون ها، دوربين هاي ديجيتال، اپليکيشن هاي خانگي، عينک هاي هوشمند، سيستم هاي لوازم ماشين، کنسول هاي بازي و …


۵- هرکسي مي تواند به طور رايگان، اندرويد را توسعه دهد
بر خلاف IOS، که بايد ۹۹ دلار براي توسعه ي آن، پرداخت کنيد، توسعه ي بازي ها و اپليکيشن هاي اندرويد، رايگان است( و البته براي ويندوز فون هم رايگان است). اما، اگر بخواهيد محتواي توليدي خود را از طريق Google Play منتشر سازيد، بايد ۲۵ دلار پرداخت کنيد، که البته مبلغ زيادي نيست.


۶- داستان لوگوي ربات اندرويد
ربات آيکونيک اندرويد، در سال ۲۰۰۷، خلق شد. خالق آن، ايرينا بلوک، (متولد روسيه) طراح سان فرانسيسکويي است که در گوگل کار مي کرد. لوگو، بايد ساده و داراي يک ربات مي بود. نکته ي جالب اين است که، ايرينا، اين شکل را از طرح درهاي دستشويي هاي عمومي، الهام گرفت! البته، طرح نهايي او، ربات اندرويد مشهوري است که به خوبي با آن آشناييم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 10 آبان 1393برچسب:, | 14:38 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.