دید در شب بدون عینک، در کلاه جدید خلبانان جنگنده

http://toranji.ir/wp-content/uploads/2014/07/bae-striker-ii-helmet.jpg

خلبانان هواپیماهای جنگنده، کلاه‌ (Helmet)‌هایی دارند که قابلیت‌های خارق‌العاده‌ای دارند. با این‌حال، اگر بخواهند در تاریکی شب پرواز کنند، مجبور به گذاشتن عینک‌های دید در شب سنگین هستند و در طولانی مدت، گردن درد نیز به‌همراه دارد. شرکت BAE سیستمز، قصد دارد این عینک‌های سنگین و دست و پاگیر را به‌خاطره‌ای دور و دراز تبدیل کند و اسباب راحتی خلبانان را فراهم کند.

کلاه جدید موسوم به استرایکر 2، (Striker II) دارای یک دوربین دید در شب است که تصویر آن روی نمایشگر رزولوشن-بالای ویزور کلاه انداخته می‌شود و به‌این ترتیب، خلبان دید خوبی از محیط تاریک به‌دست می‌آورد، بدون اینکه نیاز به تجهیزات سنگین باشد. این تکنولوژی در مأموریت‌های طولانی بسیار مفیدتر خواهد بود. به‌خصوص در گردش سریع و مانورهای پرشتاب که نیروهای G (نیروی وارده به خلبان طی مانور) واقعاً آزار دهنده بوده و با وجود تجهیزات سنگین روی کلاه، بدتر هم می‌شود.

یک آرایه از نور‌های پشت Striker II به‌سیستم تعقیب سر کمک می‌کند که اطلاعات پخش شده روی نمایشگر را با حرکات سر کاملاً هماهنگ کند؛ زیرا یک خلبان حین درگیری نزدیک که هر ثانیه زمان برای او حیاتی است نمی‌تواند منتظر باشد که تصویر صحیح روی نمایشگر منتقل شود.

شرکت BAE هنوز اعلام نکرده که چه‌زمانی قرار است Striker II به‌کار گرفته شود یا اینکه مشتری آن که خواهد بود. ورژن قبلی استرایکر هم‌اکنون در نیروهای هوایی در جنگنده‌های یوروفایتر تایفون و سآب گریپن به‌کار گرفته شده و دور از انتظار نیست که همین جنگنده‌ها در صف انتظار این سیستم جدید قرار داشته باشند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, | 12:38 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.