چگونه در ويندوز متوجه شويم چه دستگاها‌يي به واي‌فاي ما متصل شده‌اند؟



گام اول: نرم‌افزار Who Is On My WiFi را نصب کنيد (به اسم WIOMW شناخته شده است)

گام دوم: بعد از باز کردن اپليکيشن، براي اولين بار (به مدت زماني کوتاه) شبکه شما اسکن مي‌شود. شما همچنين مي‌توانيد تعيين کنيد که بر اساس رنج پورت‌هاي مختلف اين اسکن صورت بگيرد که البته اگر دوست نداريد زياد شلوغ کاري شود لازم نيست به هيچ تنظيماتي دست بزنيد.

پس از بررسي کاملي که صورت مي‌گيرد تعدادي IP آدرس‌هايي که در اسکن اوليه پيدا شده‌اند، ليست مي‌شود. هر کدام از آن‌ها با MAC address و local IP شناسايي شده‌اند (در ابتدا روتر، سوييچ، مودم شما ليست شده‌اند).

گام سوم: شروع به شناسايي دستگاه‌هايي کنيد که به شبکه شما متصل‌‌اند.

اگر کانکشن‌هاي زيادي به واي‌فاي شما متصل هستند (شبيه به تصوير بالا) بهتر است در هر بار تنها واي‌فاي يک دستگاه را روشن کنيد تا هر کدام را شناسايي کنيد. براي نام گذاري هر کدام از دستگاه‌هايي که شناسايي کرده‌ايد بر روي بخش Description هر کدام کليک کنيد، اسم آن را تايپ کنيد و سپس بر روي دکمه Save در بخش بالا و سمت راست کليک کنيد.

اگر هم دستگاه‌هاي خود را مثل کف دست مي‌شناسيد و IP محلي و MAC address آن‌ها را مي‌دانيد مي‌توانيد همين مقادير را به عنوان نام دستگاه خود استفاده کنيد. اما براي شناسايي IP هر دستگاه بايد بر روي هر کدام از شبکه‌هاي واي‌فاي در دستگاه اندرويدي تپ کنيد تا local IP يا IP address آن ظاهر شود.

گام چهارم (اختياري): اگر متوجه شديد که يک يا چند نفر بدون اجازه شما در حال استفاده از واي‌فاي هستند بايد سريعا پسورد وايرلس خود را عوض کنيد. براي انجام اينکار نيز تنها لازم است به مشخصات شخصي روتر وايرلس خود وارد شويد و در بخش پسورد، رمز جديدي را به کار ببريد. حتما به ياد داشته باشيد که برخي دستگاه‌ها که قبل از اين متصل بوده‌اند و اکنون در حال اتصال نيستند در ستون Connected با عبارت “NO” مشخص شده‌اند.

اما شما از چه ابزاري براي شناسايي دستگاه‌هايي که به واي‌فاي متصل شده‌اند استفاده مي‌کنيد؟ ابزار‌هاي مورد علاقه خود را در بخش نظرات با ما در ميان بگذاريد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 3 مرداد 1393برچسب:, | 12:25 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.