سرويس مخفي ايالات متحده نظارت خود را بر کاربران توييتر افزايش مي دهد

 

سرويس مخفي آمريکا به دنبال افزايش نظارت بر رسانه هاي اجتماعي از جمله توييتر با استفاده از نرم افزارهاي پيشرفته است.


به گزارش گروه اخبار علمي ايرنا از نيوزويک، سرويس مخفي آمريکا به دنبال روشي براي شناسايي محتواي طعنه آميز و عبارات دوگانه (در ظاهر مثبت اما با محتواي منفي )در توييتر است و براي اين منظور، اعلاميه اي را براي استخدام برنامه نويسان داراي توانايي توليد چنين نرم افزاري، منتشر کرده است.
سرويس مخفي در آگهي خود اعلام کرده که نيازمند برنامه نويساني است که علاوه بر توليد يک نرم افزار با قابليت تشخيص سخنان طعنه آميز و پارادوکس مثبت کاذب، قابليت «تجزيه و تحليل احساسات» و «شناسايي افراد تاثيرگذار» را هم داشته باشد. سخنگوي سرويس مخفي در اين خصوص گفت: «هدف ما از اين کار تکميل فرآيند نظارت بر رسانه هاي اجتماعي است و قابليت تشخيص پارادوکس مثبت کاذب و سخنان طعنه آميز تنها يکي از 16 يا 18 هدف اين سازمان محسوب مي شود.»
قرارداد پيشنهادي اين سازمان، يک دوره 5 ساله است و محصول نهايي بايد با مرورگر Internet Explorer 8 سازگار باشد.

در سال 2011 دانشگاه نيوجرسي نرم افزاري را توليد کرد که پيغام هاي ارسال شده روي توييتر را بررسي مي کرد و مواردي را که داراي برچسب محتواي کنايه آميز يا طنز بودند، از ساير اطلاعات جدا مي کرد. سپس برچسب آن ها را حذف کرده و پس از ترکيب با اطلاعات داراي برچسب صحيح يا غلط، به عنوان محتواي جديد وارد توييتر مي کرد. در آن زمان بهترين نرم افزارهاي موجود تنها قابليت 65 درصد از چنين اطلاعاتي را داشتند. اين در حالي بود که انسان ها حداکثر توانستند 62 تا 72 درصد از اين محتواي اشتباه را شناسايي کنند.
به نظر مي رسد بدون داشتن سرنخ هاي ادراکي از شخصيت و خصوصيات اخلاقي يک شخص يا ارتباط رو در رو با وي، تشخيص صحت و سقم سخنان و افکار وي چه براي انسان و چه براي ماشين با دشواري همراه است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, | 9:34 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.