اعتراف علني وايبر به جاسوسي درفرم ثبت‌نام


معرفي موسس وايبر

موسس وايبر،تالمون مارکو تاجر اسرائيلي است که در سرزمين‌هاي اشغالي به‌دنيا آمده و به عنوان افسر ارشد اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي کار کرده است. بخش اطلاعات ارتش رژيم صهيونيستي، يکي از واحدهاي زيرمجموعه سرويس موساد است.

مارکو داراي مدرک کارشناسي کامپيوتر و مديريت از «دانشگاه تل‌آويو» است که پس از گذراندن دوره تحصيلات خود به امريکا مهاجرت کرده است.

وي داراي سابقه‌اي طولاني در زمينه توليد جاسوس‌افزارها، ويروس‌هاي دانلودکننده اطلاعات و برنامه‌هاي هک است. نکته قابل توجه اين است که نرم‌افزار وايبر در ليست تجاري وزارت اقتصاد و دارايي اسرائيل نيز ثبت شده است.

ممنوعيت استفاده از وايبر در ارتش مصر

ارتش مصر در اقدامي از سال گذشته استفاده سربازان از پيام‌رسان وايبر را به دليل جاسوسي‌هاي مکرر رژيم صهيونيستي ممنوع اعلام کرد.

ارتش مصر در خصوص اين ممنوعيت اعلام کرده‌است که موساد براي خوشايند حال مردم و يا سودآوري و درآمد اپليکيشن رايگان توليد نکرده است بلکه اهداف جدي‌تري مانند جاسوسي را در سر داشته‌است.

نکات قابل توجه در فرم ثبت‌نام وايبر

پس از ممنوعيت استفاده از وايبر در ارتش مصر، عرب تايمز يکي از مطبوعات عربي با ارايه دلايل و جزييات بيشتري دليل ممنوعيت وايبر براي عموم را روشن کرد.

اين روزنامه اشاره کرده است که وايبر به صورت واضح و علني سياست خود براي جمع‌آوري و ذخيره اطلاعات کاربران را اعلام کرده است، در حالي که کاربران بدون توجه به اين مورد به راحتي از کنار اين نکته مهم رد مي‌شوند.

عموم کاربران وايبر در هنگام اولين استفاده از اين نرم‌افزار توجهي به نکات مندرج در اين اپليکيشن نمي‌کنند و اين در حالي است که شرکت وايبر مديا در فرم عضويت اين نرم‌افزار به روشني اعلام کرد: «نرم افزار وايبر فايل صوتي مفصلي از مکالمه هر تماسي از همه تلفن‌ها و شبکه‌ها بدست مي‌آورد تا درک بهتري از عملکرد شبکه و جزئيات آن از نظر تعداد مکالمه‌هاي کاربران و مکان‌هاي تماس و زمان مکالمه‌ها و نوع شبکه استفاده شده، داشته باشد.

اين شرکت در توجيه اين جاسوسي علني معتقد است اين کار را به دليل اطلاع از مشکل فني و بهبود خدمات انجام مي‌دهد در حالي که برخي از مطلعين اين شرکت اعلام کرده‌اند که اين شرکت صهيونيستي تمام فايل‌هاي مکالمه کاربران را به مدت 30 ماه ضبط و نگهداري مي‌کند و در اختيار سرويس‌هاي امنيتي قرار مي‌دهد.

گوشي‌هاي اندرويدي قرباني وايبر

نرم‌افزار وايبر بدون دريافت نام کاربري و رمز عبور و تنها با استفاده از شماره تلفن، فرد را جز کاربران خود قرار مي‌دهد و ر اولين اتصال، وايبر تمام دفترچه تلفن‌هاي کاربران را اسکن کرده و همه افرادي که در ليست افراد از وايبر استفاده مي‌کنند را شناسايي مي‌کند. از اين طريق امکان دستکاري اطلاعات تلفن همراه و سيم‌کارت کاربران فراهم شده و به صورت آنلاين ذخيره مي‌شوند.

گوشي‌ها اندرويدي به دليل دستکاري امنيتي به راحتي مستعد کنترل و شکستن قفل‌هاي امنيتي شده و در اولويت هجوم هکرها قرار مي‌گيرند. به همين دليل يک شرکت امنيتي ويتنامي اذعان کرده است که گوشي‌هاي اندرويدي قرباني وايبر مي‌شوند.

از اين رو استفاده ازن نرم‌افزارهاي رايگان مانند پيام‌رسان‌هاي موبايل در عين صرفه اقتصادي، مي‌توانند هزينه‌هاي جبران‌ناپذيري را در طول زمان به کاربران خود وارد کنند و حداقل هزينه آن نقض شدن حريم خصوصي و مورد سو استفاده واقع شدن توسط هکرها است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, | 6:56 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.