بلک‌بري اوباما را من ساختم!



اوباما

در نهايت متخصصان به‌اين نتيجه رسيدند که راه سرگرمي‌هاي رنگارنگ را بر اين گوشي ببندند،‌ به بياني ديگر،‌رئيس‌جمهور آمريکا هرگز نمي‌تواند روي گوشي خود پرندگان خشمگين را بازي کند. جورج مي‌گويد بايد هر از شر هر کارايي که حضورش واقعا ضروري نبود خلاصي مي‌يافتيم، زيرا هريک از آنها فرصتي را براي فرصت‌طلبان ايجاد مي‌کرد.

به گفته جورج، اوباما گوشي مي‌خواست که بتواند امکان تماس برقرار کردن او با مشاورانش را به‌ راحتي فراهم آورد. با وجود‌اينکه در آن زمان اعتياد اوباما به بلک‌بري مشهور بود، انتخاب مدل گوشي به عهده NSA و نه شخص رئيس‌جمهور گذاشته‌شد. کارايي‌هاي که براي گوشي رئيس‌جمهور باقي ماندند از اسرار دولتي به حساب مي‌آيند، و NSA حتي توانايي اين گوشي در ارسال پيامک و ايميل را نيز تاييد يا رد نمي‌کند.

در آن زمان تنها 10 خط تلفن وجود داشتند که اوباما مي‌توانست مستقيما با گوشي خود با آنها تماس بگيرد، اما اين محدوديت نيز تاثيري بر ساده‌سازي تکنولوژي مورد نياز گوشي نداشت. هردو گوشي بايد از الگوريتم رمز‌نويسي مشابهي برخوردار مي‌بودند و يا از درگاهي مشترک براي رمزگشايي و رمزنويسي ارتباطات استفاده مي‌کردند. اين به آن معني است که گوشي‌ها يا بايد به زبان محرمانه مشترکي با يکديگر صحبت کنند و يا از مترجمي خبره در ترجمه زبان‌هاي محرمانه هر گوشي برخوردار باشند.

جورج مي‌گويد اطلاعي ندارد که ديگر روساي جمهور آمريکا نيز از موبايل و اسمارت‌فون استفاده کرده‌اند يا نه، اما از اين مطمئن است که آن اسمارت‌فون‌ها توسط خود رئيس‌جمهور حمل نمي‌شده‌اند. به گفته وي ايمن‌ترين گوشي تلفني که از دهه 90 تا سال 2000 مورد استفاده روساي جمهور قرار مي‌گرفته دستگاه STU-III بوده‌است، دستگاه‌هايي که به گوشي‌هاي تلفن معمولي شباهت دارند، با اين تفاوت که چند خط بيشتر به آْنها متصل است.

جورج در ساخت تلفن سرخ‌رنگ مشهور کاخ‌سفيد نيز همکاري داشته‌است، تلفني که در اصل سرخ نيست، بلکه تنها اتصالي مستقيم و ايمن به کاخ کرملين در روسيه است. الگوريتم رمزنگاري اين خط نيز به عهده جورج و تيمش بوده‌است. به گفته وي آنها نمي‌خواستند بهترين توانايي‌هاي خود را در رمزنگاري براي ايجاد اين خط استفاده کنند، زيرا قرار بود اين خط با روس‌ها به اشتراک گذاشته‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، سیاسی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, | 6:55 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.