وزارت دفاع بريتانيا از تکنولوژي quantum compass به جاي GPS استفاده خواهد کرد

 

ساخته جديد وزارت دفاع بريتانيا مي‌تواند قواعد بازي را براي اين کشور و سيستم‌هاي ارتباطي دنيا به هم بزند. سيستمي که مشکلات GPS امروزي را ندارد و البته بسيار دقيق عمل مي‌کند. در ادامه شاهد توضيحات تکميلي باشيد .

تعدادي از دانشمندان بريتانيايي معتقدند که يافته‌هاي جديد آن‌ها مي‌تواند 3 تا 5 سال ديگر جايگزين بسيار مناسبي براي سيستم‌هاي GPS آمريکايي توليد کند. سيستم جديد که فعلا با نام Quantum Compass يا قطب‌نماي کوانتومي شناخته مي‌شود مشکلات و آسيب‌پذيري‌هاي GPS را ندارد و قرار است ابتدا در خدمت ارتش بريتانيا درآيد و در مرحله بعد به اسمارت‌فون‌ها نيز راه پيدا کند.وزارت دفاع بريتانيا با صرف ميليون‌ها پوند قصد دارد اين سيستم را براي زيردريايي‌هاي خود توليد کند.
از قرار معلوم GPS در زير دريا نيز کار نمي‌کند و در حال حاضر زيردريايي‌ها به ناچار از سيستم‌هاي شتاب‌سنج براي ثبت مسيرهاي حرکت خود استفاده مي‌کند.طرح محققين وزارت دفاع بريتانيا از ايده‌اي استفاده شده که توانست جايزه نوبل را براي ارائه‌کننده آن به ارمغان بياورد. اين کشف نشان مي‌دهد که با استفاده از ليزري خاص امکان حبس و سپس کاهش دماي تعداد بسيار زيادي از اتم‌ها تا کمتر از يک ميليونم درجه بالاي صفر مطلق در يک محيط خلأ وجود دارد.اين اتم‌ها در پايين‌ترين ميزان انرژي خود، تبديل به سردترين ماده دنيا مي‌شوند و چنين اتم‌هاي با انرژي فوق‌العاده پايين، چنان حساس هستند که نسبت به تغيير در ميدان مغناطيسي و جاذبه زمين واکنش نشان مي‌دهند. حال اگر اين اتم‌ها در يک دستگاه کوچک جمع‌آوري شوند، به دانشمندان اجازه مي‌دهد که از راه‌هاي بسيار دور نيز تغييرات حرکتي آن‌ها را بررسي و مکان فرد يا وسيله‌اي را با کمترين ميزان خطا نمايش دهند.

محققين بريتانيايي در حال حاضر توانسته‌اند اين سيستم راهبري کوانتومي را در ابعاد يک متر بسازند و مرحله بعد کوچک‌تر کردن سايز آن است تا نه تنها کشتي‌ها و زيردريايي‌ها که سربازان نيز از آن استفاده کنند.اين قطب‌نماهاي کوانتومي برخلاف GPS امکان دست‌کاري توسط هکرها را ندارند. مقامات آمريکايي بارها به خطر حملات سايبري عليه سيستم GPS کنوني هشدار داده‌اند. همچنين دانشمندان معتقدند که با استفاده از چنين سيستمي مي‌توان دقيق‌ترين ساعت‌هاي اتميک دنيا را نيز توليد کرد.بريتانيا تاکنون 270 ميليون پوند براي تحقيق و توسعه اين طرح هزينه کرده است که در نهايت با ورود اين فناوري به بازار اسمارت‌فون‌ها و دستگاه‌هاي ديجيتالي، چندين و چند برابر اين پول بازگردانده مي‌شود. نکته جالب اينجاست که تاکنون شرکت‌هاي نوکيا، هيتاچي و توشيبا نيز به اين پروژه نسبت داده شده‌اند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, | 6:53 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.