پايان فعاليت متهم شماره‌ي يک؛ هارپ تابستان سال جاري متوقف مي‌شود


زوميت/ در صورتي که اخبار مربوط به بلاياي طبيعي را در سال‌هاي اخير دنبال کرده باشيد، مي‌دانيد که يکي از متهمان اصلي بلاياي حادث شده که انگشت اتهام به سمت آن نشانه مي‌رود، پروژه‌ي سري HAARP است. اين پروژه يک برنامه‌ي پژوهشي است که در سال 1993 براي بررسي و پژوهش درباره‌ي لايه‌ي يونوسفر با استفاده از امواج راديويي ELF/ULF/VLF تاسيس شده بود. حال به‌نظر مي‌رسد اين پروژه به آخرين روزهاي خود نزديک شده است.

هارپ پروژه‌اي است که هدف از آن ايجاد تغييراتي در يونوسفر، دورترين لايه از جو زمين است. هارپ در دوران جنگ سرد با هدف راه‌اندازي روشي براي ارتباط با زيردريايي‌هاي مجهز به سلاح اتمي راه‌اندازي شد. اما تئوري‌هاي گوناگوني در مورد آن مطرح شده است که شامل انتشار پرتوهاي مرگ تا کنترل ذهن، ايجاد زلزله‌ها، سيلاب‌ها است. اما هميشه دانشمندان با چنين نظريه‌هايي مخالفت نموده‌اند.
براساس اطلاعات منتشر شده، در صورتي که همه‌ي مراحل براساس برنامه‌ي تدوين شده پيش رود، بايد در تابستان سال جاري شاهد پايان اين پروژه و تعطيلي مراکز تحقيقاتي مرتبط با آن باشيم. محل آزمايشگاه‌هاي اين پروژه‌ي تحقيقاتي در آلاسکا قرار گرفته است که بنابر اطلاعات ارائه شده توسط ارتش ايالات متحده اين تاسيسات هيچ‌گاه در پروژه‌هاي محرمانه‌ي نهادهاي امنيتي به‌کار برده نشده‌اند. اين تحقيقات که توسط نيروي‌هوايي و نيروي دريايي ايالات متحده بنيان نهاده شده و دارپا نيز سرمايه‌گذاري‌هايي را در جهت توسعه‌ي ان به انجام رسانده است. يکي از تحقيقات انجام شده استفاده از لايه‌هاي فوقاني جو زمين به‌منظور ايجاد ارتباط راديويي است.
تاسيسات اين پروژه در زميني به وسعت ۳.۳ هکتار گسترده شده است که شامل آنتن‌هايي با توانايي ارسال امواجي با فرکانس‌هاي بالا به لايه‌هاي بالايي اتمسفر است. اين امواج پس از برخورد با لايه‌هاي فوقاني بازتابيده شده و در تحقيقات انجام شده تاثير امواج روي لايه‌هاي بالاي اتمسفر سنجيده مي‌شود.

ديويد واکر، يکي از افراد درگير در اين پروژه که تحت خدمت نيروي هوايي است، به کگنگره‌ اعلام کرده است که ديگر نيازي به ادامه دادن تحقيقات در اين مورد نيست. براساس گفته‌هاي وي، آژانس‌هاي تحقيقاتي راه‌هاي بهتري را براي مديريت و اعمال تغييرات روي يونوسفر يافته‌اند که بسيار پيشرفته‌تر از هارپ است. اين تاسيسات هزينه‌اي ۵ ميليون دلاري را به ازاي هر سال روي دست ماليات‌دهندگان آمريکايي گذاشته است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: سیاسی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 8 خرداد 1393برچسب:, | 6:53 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.