در حالت آنلاين، چه اطلاعاتي از شما در حال افشا شدن است؟


در حالي که اکنون ديگر تصور در معرض افشا بودن اطلاعات شما در اينترنت، يقيني است، شايد هيچ گاه به اين موضوع دقت نکرده باشيد که آن دسته از اطلاعاتي که از شما مي تواند در فضاي وب زديده شود، در چه حجم و اندازه اي است. واقعيت اين است که اگر از اين موضوع آگاه باشيد، کاملا شگفت زده خواهيد شد!
در اينجا تلاش داريم به شما نشان دهيم، حجم اطلاعاتي که از شما و فعاليت هايتان بر روي اينترنت به سادگي هرچه تمام تر قابل دسترسي و افشاسازي است تا چه حد بزرگ و چشمگير است.
براي دريافت اين نکته البته قرار نيست راهي طولاني بپيماييم. کافي است سري به ابزار تحت وب System Scanner به آدرس زير بزنيد تا از ميزان اطلاعاتي که از شما در هر لحظه آنلاين در حال افشا شدن است، شگفت زده شويد:
http://system-scanner.net
همان گونه که مي بينيد با ورود به اين وب سايت، به سرعت اطلاعات سيستم و موقعيت شما به همراه حجم انبوهي از داده هاي جزئي تر نمايش داده مي شود.
اطلاعات ياد شده شامل اين موارد است: مرورگري که با آن به اينترنت آمده ايد، سيستم عامل شما، مشخصات سخت افزارهاي سيستم شما، نوع نرم افزار امنيتي مورد استفاده، آدرس IP شما، سرعت اتصال به اينترنت، موقعيت جغرافيايي و حتي محتويات Clipboard ويندوز و بسياري از جزئيات ديگر درباره شما و سيستمتان.
در اين وب سايت همچنين مي توانيد اقدام به روشن کردن وب کم يا ميکروفون خود در صورت نياز کنيد! هرچند در خصوص برخي از اطلاعات و عمليات ها لازم است مرورگر خود را به فايرفاکس يا کروم و در مواقعي نيز IE تغيير دهيد.
همان گونه که مي بينيد، هرچند اين ابزار تحت وب در مقصود اصلي، ابزاري براي شناسايي وضعيت سيستم و ارتباط اينترنتي شماست، به سادگي نشان دهنده ميزان و حجم اطلاعاتي است که از شما در حين آنلاين بودن ـ و به صرف آنلاين بودن ـ در حال افشا شدن است.
اين امر بيش از هميشه شما را به صرافت خواهد انداخت که بايد مراقب اطلاعات خود بر روي اينترنت باشيد و با هر اقدام ممکن، از جمله نصب نرم افزارهاي امنيتي مناسب، از دزدي اطلاعات خود جلوگيري کنيد.
اين ابزار تحت وب هم از نسخه دسکتاپ و هم از نسخه موبايل پشتيباني ميکند و همچنين افزونه آن براي مرورگر کروم نيز در فروشگاه گوگل وجود دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1393برچسب:, | 10:35 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.