جاسوسي و امنيت مهم‌ترين چالش‌هاي آينده اينترنت

 

  شرکت‌کنندگان در کنفرانس جهاني Netmundial در سائوپائولوي برزيل امنيت دنياي سايبر و جاسوسي از کاربران اينترنت را مهم‌ترين دغدغه‌هاي خود عنوان کردند.
به گزارش افتانا (پايگاه خبري امنيت فناوري اطلاعات)، تداوم دسترسي بدون تبعيض و برابر به اينترنت دغدغه مهم ديگري بود که در بين شرکت‌کنندگان در اين کنفرانس در مورد آينده جهان مجازي وجود داشت. هدف اصلي حضار آن بود که راه‌هاي مشترکي براي تضمين آينده اينترنت بيابند.
در جريان برگزاري اين کنفرانس که با حضور سياستمداران، دانشگاهيان، صاحبان مشاغل و چهره‌هاي برجسته دنياي فناوري مانند تيم برنرزلي همراه شد، نحوه صحيح مديريت اينترنت با توجه به افشاي برنامه‌هاي جاسوسي خطرناکي همچون پريسم نيز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
عده زيادي از شرکت‌کنندگان در اين کنفرانس تصريح کردند اعتماد عمومي به اينترنت به علت افشاي جاسوسي‌هاي دولت آمريکا تضعيف شده و اقداماتي از اين دست بايد متوقف شود. آنان از دولت‌هاي جهان خواستند تا براي حفظ حريم شخصي شهروندان خود در فضاي مجازي بيشتر تلاش کنند.
افزايش همکاري براي مقابله با جرائم سايبري و تهديدات موجود در فضاي ديجيتال ميان دولت‌ها، بخش خصوصي، جامعه مدني، دانشگاهيان و شرکت‌هاي فناوري نيز مورد تاکيد حضار قرار گرفت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، فناوری ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, | 18:32 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.