کي لاگرها ، دزدان صفحه کليد


چگونه يک کي‌لاگر روي کامپيوتر‌تان قرار مي‌گيرد
بيشتر کي‌لاگر‌ها توسط بدافزار روي سيستم نصب مي‌شوند . اگر سيستم‌تان آلوده شده باشد ، بدافزار ممکن است يک کي‌لاگر هم در خود گنجانده باشد يا مثل يک تروجان ( Trojan ) کي‌لاگر را همراه با برنامه‌هاي مخرب ديگر دانلود کند . کي‌لاگر‌ها از بدافزارهاي محبوب بين خرابکاران هستند چون آن‌ها مي‌توانند به کمک کي‌لاگر به شماره کارت اعتباري ، پسورد‌ها و ديگر اطلاعات حساس دسترسي پيدا کنند . همان‌طور که قبلا اشاره شد کي‌لاگر‌ها ممکن است توسط والدين براي کنترل فرزندان يا توسط فردي که نگران همسرش است مورد استفاده قرار بگيرد . برخي کارفرماها هم ممکن است براي کنترل کارمندان خود از کي‌لاگر‌ها استفاده کنند .


کي‌لاگر‌هاي سخت‌افزاري
برخي کي‌لاگر‌ها سخت‌ افزاري هستند . کيبورد‌هاي کامپيوتر توسط پورت usb به کامپيوتر متصل مي‌شوند . ممکن است کسي کابل usb را جدا کند و دستگاه کوچکي را بين کامپيوتر و کيبورد متصل کند . اين کي‌لاگر سخت‌افزاري تمام سيگنال‌هاي ارسال شده توسط کيبورد را ذخيره کرده سپس به کامپيوتر مي‌فرستد بنابراين همه چيز عادي به نظر مي‌رسد . به دليل اينکه اين کي‌لاگر سخت‌افزاري است ، نرم افزار‌هاي امنيتي کامپيوتر هم قادر به تشخيص آن نخواهند بود . اگر کامپيوتر جايي مثل زير يک ميز باشد ، هيچ کس متوجه کي‌لاگر نخواهد شد .


فردي که آن را کار گذاشته است مي‌تواند چند روز بعد بازگشته و آن را با خود ببرد بدون اينکه هيچ ردي از خود باقي بگذارد . اگر نگران کي‌لاگر‌هاي سخت‌افزاري هستيد کافي است پشت کامپيوتر را بررسي کرده ، مطمئن شويد هيچ چيز غير‌ عادي بين کيبورد و کامپيوتر نباشد . احتمالا چيزي پيدا نخواهيد کرد اگر هم چيزي پيدا کرديد ممکن است وسيله عادي ديگري باشد .

نحوه کار کي لاگرها چگونه است ؟
نرم‌افزار‌هاي کي‌لاگر به صورت مخفي در پس‌ زمينه اجرا مي‌شوند و هر کليدي که فشار مي‌دهيد را ثبت مي‌کنند . نرم‌افزار مي‌تواند داخل فايل دنبال نوع خاصي از متون يا اعداد بگردد ، براي مثال نرم‌افزار مي‌تواند دنبال شماره کارت‌هاي اعتباري بگردد و آن‌ها را روي يک سرور آپلود کند . اين اطلاعات مي‌توانند مورد سو استفاده قرار بگيرند . کي‌لاگر‌ها ممکن است با ساير نرم‌افزار‌هاي مانيتورينگ ترکيب شوند . در اين صورت هکر مي‌تواند بفهمد شما هنگام مشاهده صفحه بانک چه چيزي تايپ کرده‌ايد و اطلاعات مورد نيازش را راحت‌تر به دست آورد . همچنين کي‌لاگر‌ها مي‌توانند اولين چيز‌هايي که هنگام ورود به يک بازي آنلاين يا برنامه چت تايپ مي‌کنيد ذخيره کرده و در‌ واقع پسورد شما را بدزدد . هکر‌ها مي‌توانند کل چيز‌هايي را که کي‌لاگر ذخيره کرده‌ است را مشاهده کند و از آن‌جا چيز‌هايي را که در اينترنت جست و جو کرده‌ايد را پيدا کند . نرم‌افزار‌هايي که توسط والدين يا کار‌فرما‌ها مورد استفاده مي‌گيرند مي‌توانند همراه با کلمه يک تصوير هم از صفحه تهيه کنند .

آيا مطمئن هستيد که کامپيوترتان کي لاگر ندارد ؟
کي‌لاگر‌ها هم نوعي از بدافزارها هستند . براي جلوگيري از آلوده شدن سيستم ، حواستان به فايل‌هايي که دانلود و اجرا مي‌کنيد باشد و از يک آنتي‌ويروس خوب استفاده کنيد . هيچ نکته خاص ديگري براي جلوگيري از آلوده شدن کامپيوترتان به کي‌لاگر وجود ندارد . اگر خيلي نگران کي‌لاگر‌ها هستيد ، هنگام ورود به وبسايت بانک و ساير وبسايت‌هاي حساس از کيبورد نرم‌افزاري مجازي استفاده کنيد . در واقع به جاي فشار دادن دکمه‌هاي کيبورد ، روي دکمه مورد نظرتان روي صفحه نمايش کليک مي‌کنيد . البته اين کار هم شما را در مقابل تمام کي‌لاگر‌ها ايمن نخواهد کرد . کي‌لاگر‌ها خطرناک‌ترين نوع بدافزارها هستند و اگر کارشان را خوب انجام دهند ، شما متوجه حضورشان نخواهيد شد . کي‌لاگر‌ها در پس‌ زمينه اجرا شده و هيچ مشکلي براي کامپيوترتان ايجاد نمي‌کنند و تا زماني که متوجه آن‌ها نشويد اطلاعات حساس شما را به سرقت خواهند برد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، فناوری ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393برچسب:, | 18:23 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.