يازده نکته و ترفند براي استفاده‌ي بهتر از جيميل


کليدهاي ميانبر ضروري در جيميل
قبل از هر چيز به Setting رفته و از تب تنظيمات عمومي يا General، گزينه‌ي Keyboard Shortcuts را در حالت فعال يا on قرار دهيد. چند کليد ميانبر مفيد و ضروري که بايد در استفاده از جيميل بلد باشيد به شرح زير است:J براي باز کردن ايميل قبلي، K براي باز کردن ايميل بعدي، E براي آرشيو‌کردن يک ايميل
شيفت و # براي فرستادن به سطل زباله يا Trash، / براي تايپ‌کردن در نوار جست‌وجو، A براي پاسخ‌دادن به ايميل در جواب تمام افرادي که ايميل مورد نظر برايشان ارسال شده است، R هم براي پاسخ‌دادن به يک ايميل تنها در جواب يک شخص
عکس‌ها را راحت‌تر در ايميل‌ها بگذاريد
براي استفاده از عکس‌ها در جيميل کافي است که با کليد ميانبر Ctrl+V آنها را پيست کنيد. البته قبل از اين عمل بايد عکس را در کليپ‌برد کپي کرده باشيد. با استفاده از قابليت بکاپ‌گيري گوگل پلاس کار کمي ساده‌تر مي‌شود؛ چرا که هر عکسي که با گوشي يا تبلت خود گرفته باشيد، روي گوگل درايو ذخيره مي‌شود. کاربرد آن در جيميل اين است که مي‌توانيد از دکمه‌ي Insert که گوگل اخيراً در کادر ايجاد ايميل جديد اضافه کرده، استفاده کنيد و عکس‌هاي گوگل درايو خود را در ايميل قرار دهيد. البته امکان به اشتراک‌گذاري يک آلبوم کامل هم وجود دارد.
ايميل‌هاي حجيم خود را حذف کنيد
اگر فضاي 15 گيگابايتي جيميل شما رو به اتمام است، مي‌توانيد با استفاده از اين لينک بررسي کنيد که فضاي موجود به چه صورت استفاده شده و براي خالي‌کردن موارد حجيم بايد از کجا شروع کرد.
به اين منظور عبارت "size:[x number]m" را جست‌وجو کنيد. دقت کنيد که بايد کوتيشن‌مارک‌ها هم وجود داشته باشد. مثلاً با جست‌وجوي عبارت "size:100k" تمام ايميل‌هايي که ظرفيت بيش از 100 کيلوبايت را اشغال کرده‌اند، نمايش داده مي‌شوند. به جاي k از m استفاده کنيد و ايميل‌هاي بيشتر از 100 مگابايت را پيدا کنيد.
تعداد ايميل‌هاي خوانده نشده را در کنار عنوان تب‌ها ببينيد
با فعال کردن افزونه‌اي به نام Unread message icon مي‌توان در کنار نام تب‌ها تعداد ايميل‌هاي خوانده نشده را هم مشاهده کرد؛ البته به شرطي که تعداد تب‌ها زياد نباشد. تعداد به صورت خودکار بروز مي‌شود و لذا نيازي به بازکردن تبي که جيميل در آن باز شده نداريد. براي فعال‌کردن اين ويژگي مسير زير را در تنظيمات دنبال کنيد:
Settings > Labs tab > Enable "Unread message icon
ارسال و آرشيو
اگر دوست داريد جيميل شما خلوت باشد، از آيکون Send and Archive به جاي Send معمولي براي پاسخ به ايميل‌ها استفاده کنيد. مثلاً وقتي به ايميلي پاسخ مي‌دهيد، مي‌توانيد با اين قابليت جيميل، ايميل مورد نظر را به آرشيو منتقل کنيد. البته آرشيو با حذف‌کردن متفاوت است. براي ديدن ايميل‌هاي آرشيو شده مي‌توان از تب All Mail در بخش کناري يا نوار جست‌وجو در بالاي صفحه استفاده کرد.
براي فعال کردن اين ويژگي جيميل مسير زير را دنبال کنيد:
Setting > General > Show Send & Archive Button in reply
خواندن ايميل‌ها به صورت آفلاين: Gmail Offline يکي از مهم‌ترين ويژگي‌ها و مزاياي جيميل است. اين افزونه به شما اجازه مي‌دهد که ايميل‌ها را بخوانيد، پاسخ دهيد، جست‌وجو و آرشيو کنيد، آن هم بدون اتصال به اينترنت.
براي فعال‌کردن اين ويژگي در تنظيمات جيميل به تب Offline مراجعه کنيد. لينکي براي نصب افزونه در اين تب قرار داده شده که پس از نصب آن، امکان همگام‌سازي ايميل‌ها فراهم مي‌شود. بدين صورت که در حالت آفلاين همه چيز توسط افزونه ذخيره مي‌شود و به محض اتصال به اينترنت، با جيميل آنلاين همگام‌سازي مي‌گردد.
ايميل‌ها را به برنامه‌هاي روزانه‌ي خود اضافه کنيد
پاسخ دادن به ايميل کاري زمان‌بر است. اگر سرتان شلوغ باشد و در انجام اين مهم تعلل کنيد، ممکن است برخي ايميل‌هاي مهم بدون پاسخ باقي بمانند. لذا بهتر است چنين ايميل‌هايي را به Tasks خود اضافه کنيد. در بخش بالا و چپ روي عبارت Gmail کليد کنيد و از ليست نمايان شده، گزينه‌ي Tasks را برگزينيد.
براي اضافه‌کردن ايميل به ليست کارهاي خود بايد ابتدا آن را باز يا با زدن چک‌مارک کنار تيتر، آن را انتخاب کنيد. سپس از دکمه‌ي More در بالاي تب‌ها استفاده کرده و گزينه‌ي Add to Tasks را انتخاب کنيد. اضافه‌کردن ايميل‌ها هم با انتخاب چند ايميل و استفاده از همين گزينه امکان‌پذير است.
انصراف از ثبت نام در وب‌سايت‌ها و سرويس‌ها
شايد در وب‌سايت‌هاي زيادي ثبت‌نام کرده‌ايد و از اينکه ايميل‌هاي زيادي دريافت مي‌کنيد، خسته شده‌ايد. براي انصراف از ثبت‌نام يا به اصطلاح unsubscribe در نوار جست‌وجو همين عبارت را تايپ کنيد. نتيجه‌ي جست‌وجو اين است که تمام مواردي که شامل اين عبارت هستند، نمايش داده مي‌شوند و مي‌توان يک به يک همه‌ي موارد را بررسي کرد. پلاگيني به نام Unroll.me هم براي پاکسازي اين نوع ايميل‌ها وجود دارد که کار را ساده‌تر مي‌کند.
براي ايميل‌ها Label انتخاب کنيد
با درگ‌کردن ليبل‌هاي جيميل از بخش بالايي اينباکس و رها‌کردن روي ايميل‌ها، مي‌توان عمل ليبل‌گذاري را سريع‌تر و راحت‌تر انجام داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 15:32 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.