خيانت بزرگي که رهبر هکرهاي انانيموس به ايران،سوريه،برزيل و پاکستان کرد


سابو موسس اصلي گانگسترهاي سايبري LulzSec بود که پايه گذار هکرهاي انانيموس شد و بعدها بدنبال وقوع جنبش وال استريت فعاليت هاي سايبري خود را توسعه داده و در سر ليست بخش سايبري اف بي آي جا گرفت تا اينکه در سلسله عملياتي پيچيده اغلب اعضاي آن به دام ماموران فدرال افتادند.(برخي نيز در بيرون از امريکا)
سابو، جرمي هاموند 27 ساله که از گروه هکري Antisec جدا شده بود را ترغيب نمود تا به سرورهاي موسسه اطلاعاتي خصوصي بنام Stratfor Global Intelligence در آستين تگزاس حمله کنند و جالب اينجاست که مدارک هفته پيش به صورت مصاحبه با هاموند در زندان کنتاکي اين موضوع را روشن ساخت که هاموند براي حملات داخلي به 10 سال زندان محکوم شده و اتهامي عليه وي و همکاري با سابو براي حمله به سرورهاي کشورهاي خارجي زده نشده است.
طبق اسناد جديد، هدف هاموند هنگام همکاري با سابو بيش از 2000 دومين و دامنه خارجي بوده است. در اين ليست علاوه بر ايران ، کشورهايي مانند نيجريه، برزيل، پاکستان، ترکيه و يا سفارت لهستان در انگليس و وزارت نيروي عراق نيز ديده مي شود.
اسناد نشان مي دهد با استفاده از حفره کشف شده به صورت zero-day-attack و بدون اعلام رسمي وجود حفره در سرورهاي کشورهاي قرباني، دولت اوباما حملات گسترده را ترتيب داده است و حتي اجازه ندادند تا اين حفره رسانه اي شده تا چاره جويي فني برايش پيدا شود. در واقع هاموند و سابو از حفره اي (حفره اي بنام Plesk که از طريق بکدور دسترسي به سرور را به حمله کننده مي دهد) که خودشان کشف کرده بودند (مانند خونريزي قلبي) وارد سيستم ها شده و بعد از سرقت ديتا، اطلاعات جمع آوري شده را داخل سيستم مانيتورينگ اف بي آي کپي مي کردند.
طبق اسناد در اوايل 2012 سايتهاي هدف قرار داده شده به اصطلاح مورد تست هکري قرار گرفتند و بعد از آپلود ديتابيس آنها، روي سروري که سابو آن را کنترل مي کرد (در واقع اف بي آي کنترل مي کرد) ريخته شد و اين موضوع از لاگ فايل چت بين سابو و هاموند دريافت شده است.
در طول حمله سايت رياست جمهوري اسد در سوريه، سايتهاي وزارتخانه هاي سوريه و بانکهاي سوري بدون اينکه رسانه اي شود، تخليه شد.
در بخش ديگري از اسناد نام کاربري بنام Havittaja آمده که از سابو مي خواهد تا به سرورهاي حکومتي در برزيل حمله کند. گابريلا کلمن از دانشگاه مک گيل ضمن نکوهش اين موضوع در کتاب جديد خود درباره هکرهاي انانيموس مي گويد داستان اين مدل دخالت از سوي اف بي آي نگران کننده است.
اين دو هکر اغلب از سيستم چت Jabber استفاده مي کردند که در بين هکرها محبوب بوده است و سابو با نام Leondavidson و هاموند با نام Yohoho در سيستم چت حضور داشتند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، سیاسی ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 ارديبهشت 1393برچسب:, | 15:31 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.