زمين خانه ما/ سياره عزيزم روزت مبارک!


7نکته براي داشتن زمين پاک
نشنال‌جئوگرافيکNational Geographic براي آنکه هر کس سهمي در بهتر شدن هواي اطرافش داشته باشد نکاتي را پيشنهاد کرده است:
1- در استفاده از کاغذ صرفه جويي کنيد و سعي کنيد کارهايتان را بدون استفاده از کاغذ انجام دهيد. به طور مثال تا حد امکان قبض‌هايتان را از طريق اينترنت پرداخت کنيد.
صرفه جويي در کاغذ در واقع به معناي کمتر بريده شدن درختان اطراف شماست که هر ساله هزاران هزار از آنها براي توليد انواع کاغذهايي که در طول روز در اختيار شما قرار مي‌گيرد تلف مي‌شوند و در عين حال با اين کار زباله کمتري توليد شده و دي اکسيد کربن کمتري توليد مي‌گردد.
درخت ضامن سلامت زمين
2- در ساخت و انبوه شدن جنگل‌ها شما هم کمک کنيد. کاشت هر نهال مي‌تواند سال‌هاي سال هم خاطره خوشي براي شما و هم کمکي به محيط زيستتان باشد.
3- به انجمن‌هاي حمايت از محيط زيست کمک کنيد. آنها با تلاش بي وقفه خود سعي در نجات زمين دارند.
4- در محل کارتان هم به سبز بودن زمين فکر کنيد. از مدير بخش خود بخواهيد که برنامه‌اي ترتيب دهد که کاغذ کمتري مصرف شده و اسراف نشود. براي نوشتن از هر دو روي کاغذ استفاده کنيد.
5- اگر به سفر رفتن فکر مي‌کنيد حتما سفر با قطار را در اولويت قرار دهيد. تحقيقات نشان مي‌دهد که دي اکسيد کربني که قطارها براي زمين توليد مي‌کنند 4 تا 15 درصد کمتر از هواپيماهاست. پس قطار را فراموش نکنيد.
6- در مصرف آب صرفه‌جويي کنيد. اسراف در آب مي‌تواند به ضرر زمين تمام شود. هنگام دوش گرفتن زمان مشخصي را در نظر بگيريد و دقايق طولاني بي‌دليل زير دوش نمانيد و آب را بي علت باز نگذاريد.
7- در محله خود جستجو کنيد. مي‌توانيد از همين هفته به محله خود برويد و کمي کنکاش کرده و ببينيد که سوپرمارکت‌ها و ديگر مغازه‌ها چطور زباله توليد مي‌کنند و چقدر مي‌توان به آنها نکات مفيدي را گوشزد کرد.
اگر رودخانه‌اي نزديک محل سکونت شماست آن را زير نظر بگيريد و راه‌هايي براي تميز نگه‌داشتن آن به همسايه‌ها پيشنهاد کنيد.
در نهايت بهترين راه کمک به زمين مي‌تواند لذت بردن از آن باشد. از خانه بيرون برويد و انگيزه خود را براي نجات اين محيط زيبا بيشتر کنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، مذهبی ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, | 15:33 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.