تهديد روس‌ها براي شکار دلفين‌هاي جنگي آمريکا در "درياي سياه"

 

روسيه تهديد کرد که دلفين‌هاي جنگي آمريکايي که براي برگزاري رزمايش به درياي سياه مي‌آيند را به دام مي‌اندازد و آنها را براي استفاده در ارتش روسيه دوباره آموزش مي‌دهد.

به گزارش الميادين، پس از آنکه نيروي دريايي آمريکا اعلام کرد که در رزمايش نيروهاي ناتو در درياي سياه از 20 دلفين‌ جنگي استفاده خواهد کرد براي اولين بار دلفين‌هاي جنگي آمريکايي با دلفين‌هاي جنگي روسيه در درياي سياه روبرو خواهند شد.

اين رزمايش دو هفته به طول خواهد انجاميد و همزمان با تشديد تنش‌ها در اوکراين اهميت اين رزمايش تابستاني ناتو افزايش يافته است، ناتو و اوکراين در سال 2014 توافق کردند که 8 رزمايش مشترک و آموزش‌هاي نظامي مشترک داشته باشند.

همزمان با انتشار اين خبر يک کارشناس امور بيولوژيک در ارتش روسيه که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاري «ويتسي‌رو» روسيه گفته که اين کشور توانايي به دام انداختن دلفين‌هاي جنگي آمريکايي را با بهره گيري از تکنولوژي مدرن دارد و مي‌توان اين دلفين‌ها را با تربيت مجدد براي استفاده در ارتش روسيه به کار گرفت.

وي همچنين تصريح کرد که رزمايش ناتو در درياي سياه فرصتي مناسب براي مورد آزمايش قرار دادن فناوري‌هاي ضد تخريبي نيروي دريايي روسيه است که از آن جمله شبکه صيد دلفين‌هاي جنگي مهاجم با عنوان «افالينا – 21» است.

آنگونه که اين کارشناس روس گفته شبکه افالينا – 21 با ايجاد صداهاي گيچ کننده دلفين‌ها را سردرگم مي‌کند و سپس آنها را صيد مي‌کند.

آموزش دلفين‌هاي جنگي طرحي نظامي است که از سال‌ها پيش توسط برخي از نيروهاي دريايي در جهان دنبال مي‌شود و نيروي دريايي اين کشورها با آموزش به دلفين‌ها قابليت فرار از رادار‌هاي دريايي را دارند، عمليات‌هاي جاسوسي، مين‌يابي، امداد و نجات و «کاميکازي» انجام مي‌دهند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، فناوری ، دفاعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1393برچسب:, | 15:27 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.