مايکروسافت رسماً به پشتيباني از ويندوز ايکس‌پي پايان داد

 

همانطور که پيش‌تر در زوميت خوانديد، مايکروسافت براساس برنامه‌هاي خود، پشتيباني از ويندوز ايکس‌پي را به پايان برد. با در دسترس قرار‌دادن بروزرساني ويندوز 8.1، ويندوز ايکس‌پي از ليست پشتيباني مايکروسافت رخت بسته و اين کمپاني، مونس 12 ساله‌ي شماري از کاربران مخصوصاً در کشورمان را از ليست پشتيباني خود کنار گذاشت.
عدم پشتيباني از يک سيستم‌عامل به معناي عدم بروزرساني و در نتيجه بالارفتن خطر آلودگي ابزار‌هاي مجهز به اين نسخه از سيستم‌عامل است. در کشور ما نيز بسياري از سازمان‌ها و ادارات به موجب کار با برخي از نرم‌افزار‌ها يا زمان‌بر بودن پروسه‌ي تعويض سيستم‌عامل و آموزش پرسنل، هنوز از سيستم‌عامل ايکس‌پي استفاده مي‌کنند. مايکروسافت براي سازمان‌هايي با اين شرايط، امکان پشتيباني از طريق پرداخت مبلغي به‌عنوان حق اشتراک را در نظر گرفته است که در مواقع ضروري و مورد نياز، با ارائه‌ي پچ‌ها و بروزرساني‌ها از آن‌ها حمايت خواهد کرد. اما در هر حالت ردموندي‌ها بروزرساني به نسخه‌هاي جديدتر را مناسب‌تر عنوان مي‌کنند.

درصورتي که هنوز از نسخه‌ي ايکس‌پي سيستم‌عامل مايکروسافت استفاده مي‌کنيد، بهتر است سيستم خود را به نسخه‌هاي جديدتر بروز کنيد. براساس آمار منتشر شده توسط NetMarketShare، در حال حاضر در حدود 25 درصد از کاربران از ويندوز ايکس‌پي استفاده مي‌کنند. در اين آمار نسخه‌هاي مورد استفاده در دستگاه‌هاي ATM احتساب نشده است. در حدود 95 درصد از کل دستگاه‌هاي ATM ‌مورد استفاده در سراسر جهان از ويندوز ايکس‌پي استفاده مي‌کنند.

شرکت NCR، کمپاني توليدکننده‌ي دستگاه‌هاي ATM اعلام کرده است که در حال بروزرساني سيستم‌عامل دستگاه‌هاي ATM بوده و تا امروز حدود 20 درصداز کل توليدات خود را به نسخه‌ي جديدتر بروز کرده است. هرچند اين ميزان بسيار کم بوده و اين کمپاني اعلام کرده است که بانک‌ها تمايلي به بروزرساني نداشته و غالب بانک‌ها تمايل به پرداخت مبلغ تعيين شده به مايکروسافت براي دريافت بروزرساني‌ها دارند.

همانطور که پيش‌تر نيز اشاره کرديم، بسياري از دولت‌ها نيز به اين نسخه از ويندوز وابسته هستند که از جمله‌ي ان مي‌توان به بريتانيا و هلند اشاره کرد. از جمله‌ي بزرگ‌ترين کشورهايي که پروسه ي بروزرساني براي آن‌ها بسيار وقت‌گير خواهد بود، کشور چين است که در حدود نيمي از پي‌سي‌هاي موجود در اين کشور از اين سيستم‌عامل استفاده مي‌کنند.

امروز وقت آن رسيده است تا از ايکس‌پي خداحافظي کنيم. ويندوز ايکس‌پي يکي از سيستم‌عامل‌هايي است که در دوران حيات آن اينترنت به دوران اوج خود رسيده است. شايد بتوان لقب اولين سيستم‌عامل جذاب را به ايکس‌پي داد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, | 8:57 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.