ترفندهايي براي تايپ کردن

 

تايپ کردن يکي از متداول‌ترين فعاليت‌هاي کاربران رايانه محسوب مي‌شود. آشنايي با ترفندهاي تايپ کردن علاوه بر افزايش دانش تخصصي کاربر، باعث افزايش سرعت انجام کار نيز مي‌شود.
با آگاهي از ترفندهاي تايپي، با سرعت بهتري کارهاي خود را انجام مي‌دهيد. اگر علاقمند به آشنايي با اين ترفندها هستيد با ما همراه باشيد.

پاک کردن يک کلمه
با استفاده از کليدهاي ترکيبي Ctrl + Backsapce، به جاي پاک کردن تک‌تک کاراکترهاي يک کلمه، مي‌توانيد کلمات را پاک کنيد. اين کار سرعت شما را در حذف کلمه‌هاي اشتباه افزايش مي‌دهد.

انتقال چشمک‌زن به ابتداي کلمه قبل يا بعد
انتقال دادن چشمک‌زن به صورت دستي، زمان زيادي از تايپ‌ کردن را به خود اختصاص مي‌دهد. براي افزايش سرعت، چشمک‌زن را به کمک ميانبرهاي صفحه‌کليد جابه‌جا کنيد. براي انتقال چشمک‌زن به ابتداي کلمه قبل از کليدهاي ترکيبي Ctrl + Left Arrow و براي انتقال آن به ابتداي کلمه بعد از کليدهاي ترکيبي Ctrl + Right Arrow استفاده کنيد.

نکته: در مک، به جاي Ctrl از کليد Option استفاده کنيد.

ايجاد يک متن زير يا بالانويس
براي درج بالانويس در کنار يک کلمه‌، از کليدهاي ترکيبي = + Ctrl + Shift و براي درج زيرنويس از کليدهاي ترکيبي = + Ctrl استفاده کنيد.
مطمئن باشيد همين دو کليد ميانبر، به صورت چشمگيري سرعت شما را افزايش خواهند داد.

کپي کردن متن بدون استايل
وقتي متني را از يک منبع کپي مي‌کنيد، فرمت و استايل متن، همراه با آن کپي مي‌شود. براي Paste کردن متن، بدون فرمت و استايل (يعني به صورت Plain Text) مي‌توانيد به جاي استفاده از کليدهاي‌ ترکيبي معروف Ctrl + V، ازکليدهاي ترکيبي Ctrl + Shift + V استفاده کنيد.

کپي کردن متن بدون استايل به کمک نرم‌افزار PureText

توجه داشته باشيد که به غير از نرم‌افزارهاي مايکروسافت مانند Word يا Outlook، اغلب نرم‌افزارهاي و مرورگرها از اين ميانبر پشتيباني مي‌کنند. براي نرم‌افزارهاي استثناء از روش‌هاي زير استفاده کنيد:

- کليدهاي ترکيبي Ctrl + Shift + V براي نمايش پنجره Paste Special

- کليدهاي ترکيبي Ctrl + Sapcebar براي حذف فرمت و استايل متن

- استفاده از نرم‌افزار PureText و تعريف کليدهاي ميانبر دلخواه (Hotkeys) براي Paste کردن بدون استايل متن‌ها

اميدوارم اين ترفند کوتاه براي شما کاربردي باشد. تجربه کاربري خود را در اين زمينه با دوستانتان به اشتراک بگذاريد. آيا ترفندهاي ديگري مي‌شناسيد؟



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:, | 8:47 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.