معروف‌ترين زنگ موبايل دنيا بيست‌ ساله شد

 

 پنجم آوريل (۱۶ فروردين) سالروز ۲۰ سالگي يکي از معروف‌ترين زنگ‌هاي موبايل دنيا يعني «نوکيا والتز» است. زنگي که در زمان سلطه نوکيا بر بازار موبايل در هر ثانيه ۲۰ هزار بار در سراسر جهان به صدا در مي‌آمد.

بيست سال پيش، زماني که موبايل‌ها فقط موبايل بودند و مثل گوشي‌هاي هوشمند امروز دوربين عکاسي، تقويم، ايميل، کنسول بازي و هزاران چيز ديگر نبود، صداي زنگ اصلي گوشي‌هاي نوکيا در هر محلي به گوش مي‌رسيد. به عقيده بسياري، معروف‌ترين زنگ موبايل حتي تاکنون که نوکيا سهم خود از بازار موبايل را به اپل و سامسونگ باخته‌است، زنگ اصلي گوشي‌هاي نوکيا به نام نوکيا والتز است.

به گزارش تلگراف، اين زنگ که به تخمين متخصصان در اوج محبوبيتش روزي ۲ ميليارد بار به صدا در مي‌آمد، قطعه‌اي گرفته شده از يکي از آهنگ‌هاي گيتاريست اسپانيايي، فرانسيسکو تارگا بود. اين قطعه به نام گرن والس (Gran Vals) سپس توسط آهنگ‌سازي به نام توماس دالبي به زنگ موبايل‌هاي نوکيا تبديل شد.

دالبي مي‌گويد اگر به خاطر همکاريش با شرکت نوکيا نبود، شرکتش به نام Beatnik که در زمينه ساخت سينتيسايزرهاي نرم‌افزاري کار مي‌کند، در جريان از بين رفتن حباب دات کام آن سال‌ها ورشکسته مي‌شد.

در ۱۹۹۴ گوشي نوکيا ۲۱۱۰ اولين موبايلي بود که زنگ نوکيا والتز به عنوان زنگ پيش‌فرض برروي آن نصب شده‌بود. توماس دالبي مي‌گويد تبديل يک آهنگ به زنگ پوليفونيک در آن روزها، ابتکار و ايده‌اي بسيار ارزشمند بود و حتي امروزه هم شنيدن زنگ‌هاي پوليفونيک براي کاربران گوشنوازتر از آهنگ‌هاي mp3 است.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 18 فروردين 1393برچسب:, | 9:21 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.