تالاب ها از جمله مکان هايي هستند که سالانه گردشگران بسياري به خود جذب مي کنند. تالاب هاي بسياري در دنيا هستند ولي در ميان آن ها تالاب "آبي" ژاپن منحصر به فردترين است و به عنوان يکي از رازهاي زمين شناسي شناخته مي شود.
اين تالاب عجيب و چشم نواز در ژاپن قرار دارد و در جزيره هوکايدو قرار گرفته است. زيبايي اين تالاب به اندازه اي است که شرکت اپل بخش خاصي به نام اين تالاب را در سيستم عامل جديد رايانه هايش اختصاص داده است. بهترين ويژگي اين تالاب رنگ آبي و بي نظير آن است.
اين تالاب در اصل به صورت مصنوعي به وجود آمده است و زمينه طبيعي ندارد. در سال 1988 مسئولين تصميمي گرفتند تا بر روي رودخانه "بيگاوا" سدي بسازند که آب را ذخيره سازي کرده و تالابي در سطح جنگل ايجاد شود اما هيچگاه به وجود آمدن چشم نوازترين تالاب دنيا را پيش بيني نمي کردند.
رنگ آبي اين تالاب بسيار زيباست و بيشتر آسمان را تجلي مي کند به همين علت حالتي خاص به کل تالاب بخشيده است. اين رنگ به عنوان يکي از رازهاي زمين شناسي شناخته مي شود چرا که آب بي رنگ است و اين تالاب به شدت آبي! عده اي اعتقاد دارند وجود المينيوم هيدروکسيد در آب باعث به وجود آمدن رنگ آن شده است.


نظرات شما عزیزان:

جادوی حماسه
ساعت0:07---23 فروردين 1393
سلام
مردحسابی این همه تالاب درداخل داریم رفتی ژاپن چیکار؟
از تالاب انزلی،گاوخونی ،شورمست
خیلی باحالی داداش
وقت داشتی سری هم به مابزن
یاحق


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 18 فروردين 1393برچسب:, | 10:44 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.