رکوردشکني به سبک اجرام آسماني

سريع ترين سنگ آسماني
آن دسته از افرادي که در تاريخ 22 آوريل سال 2012 در منطقه کاليفرنيا بودند توانستند سريع ترين جرم آسماني را که تا به حال سرعتش ثبت شده است با چشم مشاهده کنند. تا به حال شهاب سنگ هاي بسياري وارد جو زمين شده است ولي اين شهاب سنگ که به سرعت باورنکردني 103هزار کيلومتر بر ساعت به سمت زمين مي آمد بسيار متفاوت بود. اين سنگ آسماني در ميانه راه آتش گرفته و به صورت يک گوي آتش به زمين بخورد کرد.

سردترين ستاره آسمان
در سال 2009 منجمان توانستند به اطلاعات بسيار جالبي در مورد يک ستاره قهوه اي دست پيدا کنند. اين ستاره که به نام WISE1828 شناخته مي شود سردترين ستاره آسمان است زيرا دمايي برابر با 25 درجه سانتي گراد دارد اين درحالي است که بسياري از ستاره هاي آسماني دماي بالايي 100 درجه دارند. منجمان اين ستاره را مرده مي نامند ولي يکي از پديده هاي آسمان به شمار مي آيد.

قديمي ترين جرم آسماني
شايد سن تمامي اين آسماني که مي شناسيم به 13.7 بيليون سال پيش برگردد ولي کمتر شي را مي توان پيدا کرد که در تمام اين مدت بتواند زنده مانده و عمر داشته باشد. ستاره اي بنام HE 1523 يکي از ستاره هايي است که به عنوان قديمي ترين شي آسمان شناخته مي شود. سن اين ستاره 13.2 بيليون سال اعلام شده است و تا به حال نزديک ترين سني که به اين ستاره وجود دارد مربوط به سنگي است که 750 هزار سال سن دارد.

قوي ترين مغناطيس آسمان
يکي از ستاره هاي آسمان که در سال 2009 براي اولين بار توسط اروپايي ها کشف شد داراي قدرت مغناطيسي است که تا به حال هيچگاه ديده نشده است. اين ستاره که قطري 20 کيلومتري دارد به قدري مغناطيسي است اگر کمي به کره ما نزديک تر بود نمي گذاشت هيچ وسيله اي روي زمين حرکت کند. البته خوشبختانه اين ستاره 6500 سال نوري با ما فاصل دارد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 10:43 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.