ژلاتين ضدگلوله هم رسيد

 

 
همشهري آنلاين/ پليمر پيچيده‌اي که از قدرت متوقف کردن گلوله برخوردار است، به زودي مي‌تواند صنعت توليد جليقه‌هاي ضد‌گلوله را متحول سازد. به گزارش ياهو، دانشمندان دانشگاه رايس در تگزاس موفق به کشف نوعي پليمر جديد شده اند که قدرت آن بيشتر از قدرت گلوله‌اي است که شليک شده است.
اين ترکيب جديد مي‌تواند گلوله‌هاي 9 ميليمتري پيستول‌هاي معمولي و گلوله‌هاي سلاح‌هاي نيمه اتوماتيک را پس از شليک شدن متوقف سازد،‌در حالي که تنها حفره‌هايي کوچک از گلوله‌ها بر روي ماده به جا مي‌ماند. اين ماده پليمري شگفت‌انگيز مي‌تواند تکنيک ساخت جليقه‌هاي ضد‌گلوله را متحول ساخته و همچنين در ايجاد بدنه‌اي سبک و مقاوم براي هواپيماها و پره‌هاي موتورهاي جت به کار گرفته شود.
اين ماده جديد ترکيبي پيچيده از جنس کوپليمر پلي‌اورتان است،‌ ترکيبي که در آزمايشگاه توليد مي‌شود. به گفته محققان اين پليمر جديد در حقيقت گلوله‌ها را به دام انداخته و در خود نگه مي‌دارد درحالي که هيچ آسيب ميکروسکوپي به ماده وارد نشده و هيچ ترکي در آن ديده نمي‌شود به شکلي که ماده هنوز شفافيت خود را داراست، از اين رو ماده جديد مي‌تواند به عنوان جايگزيني عالي براي شيشه هواپيماهاي جنگي به کار گرفته شود.
اين ماده جديد با داشتن ترکيبي از ويژگي‌هاي شيشه و پلاستيک،‌در عين استحکام و سختي از انعطاف‌پذيري و خود ترميمي نيز برخوردار است. به گفته دانشمندان، در زمان برخورد گلوله با اين پليمر،‌ ماده در حقيقت در مقابله با نفوذ جسمي با سرعت بالا به مايع تبديل مي‌شود و از آنجايي که پليمر در حقيقت متشکل از هزاران لايه مجزا است،‌تنها بخشي از ماده مايع شده و بقيه آن به حالت اوليه باقي مي‌مانند.
اين به آن معني است که ماده بدون ايجاد شکستگي محکم و قوي به جا مي‌ماند و بدون خرد شدن يا خميده شدن ضربه گلوله را تحمل مي‌کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: فناوری ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 10:34 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.