80 درصد رانندگان استفاده از هندزفري را ايمن مي‌دانند

 

 
 بررسي‌هاي جديد صورت گرفته توسط "شوراي امنيت ملي آمريکا" نشان داد 80 درصد رانندگان اين کشور به طور نادرست به اين باور رسيده‌اند که استفاده از دستگاه‌هاي مجهز به هندزفري نسبت به تلفن‌هاي همراهي که فاقد اين ابزار جانبي هستند، ايمن‌ترند.

تاکنون بيش از 30 مطالعه مجزا نشان داده‌اند که هندزفري‌ها ايمن‌تر از تلفن همراه نيستند و هنگام استفاده از اين دستگاه مغز انسان همچنان درگير مکالمات برقرار شده است.

از بين کاربراني که در اين نظرسنجي شرکت کردند 70 درصد توضيح دادند که به خاطر ايمني بيشتر در هنگام رانندگي از هندزفري استفاده مي‌کنند.

ديويد تيتِر"(David Teater) مدير مرکز نوآوري‌هاي حمل‌ونقل در "شوراي امنيت ملي آمريکا" گفت: «بسياري از رانندگان بر اين باورند که اگر از هندزفري استفاده کنند ايمني لازم را برقرار کرده‌اند. اما بايد گفت که اين يک باور اشتباه است».

او در ادامه توضيح داد: «مشکل اصلي در اين است که مغز انسان به‌درستي نمي‌تواند چند کار را به صورت همزمان انجام دهد. همان طور که شما نمي‌توانيد هنگام صحبت کردن با تلفن متن کتاب را هم مطالعه کنيد، امکان رانندگي صحيح و صحبت با تلفن همراه هم براي شما وجود ندارد».


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، امنیتی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 16 فروردين 1393برچسب:, | 14:31 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.