اشتباهاتي که هر روز با موبايلمان تکرار مي‌کنيم

 

جام جم/ کار‌شناسان مرکز Protect Your Bubble بر اساس آخرين بررسي‌هاي خود فهرستي از بد‌ترين، اشتباه‌ترين و خطرناک‌ترين کارهايي را منتشر کرده‌اند که در طول روز با گوشي هوشمند خود انجام مي‌دهيم. برخي از اين موارد را به نقل از «ونچر بيت» در ادامه بخوانيد.
تلفن همراه امروزه به چمدان کوچک و قابل حمل هويت ديجيتالي شما تبديل شده است که مهم‌ترين و محرمانه‌ترين اطلاعات را در خود نگه مي‌دارد. با توجه به اينکه گوشي‌هاي هوشمند با تمام توانمندي‌هاي خود قابل هک شدن هستند، بسياري از ما کارهاي امنيتي براي جلوگيري از هرگونه مشکل در اين زمينه را انجام نمي‌دهيم:
*عدم انتخاب رمز عبور براي گوشي هوشمند: آمار‌ها نشان مي‌دهد که ۶۲ درصد صاحبان گوشي هوشمند براي اين دستگاه هيچ گونه رمز عبوري در نظر نمي‌گيرند. همچنين گفته مي‌شود که صاحبان اين دستگاه ۳۳ درصد بيش از ديگران با سرقت اطلاعات شخصي مواجه مي‌شوند.
*سيستم خودکار ورود به حساب‌هاي بانکي و سايت‌هاي مالي: بر اساس آمار موجود ۳۲ درصد صاحبان گوشي هوشمند رمز عبور خود را در حافظه دستگاه ذخيره مي‌کنند تا به صورت خودکار وارد سايت‌ها و حساب‌هاي مالي شوند.
*تهيه تصاوير شخصي، ذخيره آن در گوشي و ارسال آن‌ها به ديگران: بر اساس آمار موجود ۲۰ درصد نوجوانان با گوشي هوشمند از خود عکس‌هاي شخصي مي‌گيرند و آن‌ها را از طريق پيامک يا سايت‌هاي آنلاين با دوستان خود به اشتراک مي‌گذارند. البته ماجرا به اينجا ختم نمي‌شود؛ زيرا ۱۷ درصد افرادي که اين عکس‌ها را دريافت مي‌کنند آن‌ها را به دست ديگران مي‌رسانند.
*کليک کردن روي لينک‌هاي موجود در ايميل‌هاي ناخواسته: حدود ۴ درصد سرقت‌هاي اطلاعاتي از طريق پست‌هاي الکترونيکي دروغين حاوي لينک‌هاي مخرب صورت مي‌گيرد. به طور کلي روزانه ۱۵۶ ميليون پست الکترونيکي با هدف سرقت اطلاعاتي در سراسر جهان ارسال مي‌شود.
*انتشار آنلاين تصاوير حين سفر و تعطيلات: بيش از ۷۵ درصد سارقان و مجرمان دستگير شده اعلام کرده‌اند که همکاران آن‌ها با استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي به اهداف خود دسترسي پيدا مي‌کنند.
*انتشار آنلاين تصاوير بدون خاموش کردن ابزار نشان‌دهنده موقعيت جغرافيايي: روزانه بيش از ۵۰۰ ميليون عکس در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌شود.
*اتصال به شبکه‌هاي بي‌سيم ناامن اينترنتي: بررسي‌ها نشان مي‌دهد که ۵۲ درصد کاربران از طريق گوشي هوشمند خود به شبکه‌هاي بي‌سيم ناامن متصل مي‌شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اجتماعی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 22 بهمن 1392برچسب:, | 16:24 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.