آمریکا چگونه هم‌پیمانان خود را حذف فیزیکی می‌کند؟

گروه بین‌الملل مشرق- یکی از افسران پیشین امنیت ملی آمریکا سیا را به سوء استفاده از یک برنامه برای انجام عملیات سری در جهان متهم کرد. این برنامه بعد از حوادث یازده سپتامبر و با هدف تعقیب تروریست‌ها و پاکسازی آن دسته از چهره‌‌های سیاسی است که اهداف آنها با منافع اقتصادی و نظامی ایالات متحده همخوانی ندارد، ولی در تقابل با آن نیز قرار ندارند. واین مادسن افسر پیشین امنیت ملی آمریکا می‌گوید سیا به کمک برنامه ماتریکس Worldwide Attack Matrix رفیق حریری نخست‌وزیر پیشین لبنان، دکتر جان گارانگ، معاون اول رئیس جمهور سودان، ایلی حبیقه مسئول دستگاه امنیتی لبنان و برخی از چهره‌های سیاسی در آفریقا، آسیا و بخصوص پاکستان را ترور کرد.

مادسن که هم‌اکنون مدیر پایگاه اینترنتی اطلاعاتی واین‌مادسن‌ریپورت آمریکا در واشنگتن است با تأکید بر صحت اطلاعات درج شده در سایت خود، بیان می‌دارد که اطلاعات موثق خود را از منابع موجود در سیا و بخصوص شورای امنیت ملی آمریکا، آژانس اطلاعات مرکزی و وزارت دفاع گرفته است.


ترور ایلی حبیقه و رفیق حریری در لبنان

وزارت خارجه آمریکا در 13 مه 2005 میلادی با انتشار بیانیه‌ای دست داشتن ایالات متحده در ترور رفیق حریری را دروغ پنداشته و بیان داشته است چنان که پیش‌بینی می‌شد از 14 فوریه 2005 میلادی، شایعه دست‌داشتن آمریکا در ترور رفیق حریری منتشر شده است. بر اساس یک نظریه، رفیق حریری به دلیل مخالفت با ایجاد پایگاه هوایی آمریکا در لبنان ترور شده است، حال آنکه آمریکا مدعی است، سیاستش از سال 1976 میلادی با اعمال ترور مخالف بوده است و از طرفی هیچ طرحی برای ساخت چنین پایگاهی وجود نداشته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در 11 مارس واین مادسن که خود را یک روزنامه نگار محقق می‌داند، گفت رفیق حریری به دستور ایالات متحده ترور شده است، چرا که گفته می‌شد وی به شدت با ساخت پایگاه بزرگ هوایی آمریکا در شمال لبنان مخالف بوده است. پس از آنکه فورد دستورالعمل اجرایی شماره 11905 را امضا کرد، آمریکا از سال 1976 میلادی آشکارا فعالیت‌های تروریستی را محکوم می‌کند.


واین مادسن در گزارش خود به ترور ایلی حبیقه  در لبنان در ژانویه2002 اشاره کرده و می گوید وی به دلیل مخالفت با طرح های نفتی و نظامی ایالات متحده در لبنان به قتل رسید. وی همچنین فاش می سازد که مایکل (مایک) نصار معاون حبیقه به همراه همسرش در برزیل ترور شد.

حبیقه بعد از ترور بشیر جمیل رئیس جمهور پیشین لبنان و رهبر جریان راستگرا، مسئولیت دستگاه امنیتی نیروهای راستگرای این کشور در هنگام حمله به اردوگاه صبرا وشتیلا را برعهده داشت. حبیقه چند روز قبل از کشته شدنش اعلام کرده بود بر علیه آرییل شارون نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر نقش وی در شکل گیری کشتار صبرا و شتیلا در سال 1982 شهادت خواهد داد. حبیقه بعد از جنگ در سمت وزیر به فعالیت پرداخت و گفته می شد نقش زیادی در این کشتار ایفا کرده است. وی در 24ژانویه2002 در بیروت ترور شد.

یورگن کین کالبل نویسنده آلمانی و پژوهشگر جرم‌شناسی دانشگاه هومبولت برلین در کتاب جدید خود به نام "دلایل پنهان ترور رفیق حریری" جزئیات جدیدی را درباره ترور ایلی حبیقه بیان کرده و می گوید:  در 24 ژانویه حبیقه اطلاعاتی در خصوص نقش آریل شارون در کشتار صبرا و شتیلا در اختیار رئیس کمیسیون دادگستری مجلس سنای بلژیک و رؤسای دو سازمان این کشور که مسئول اعلام همبستگی و تحقیق درباره این جنایت بودند، قرار داد. یک روز بعد از این ماجرا خودرو حبیقه منفجر و وی به قتل رسید.


مادسن می گوید: اطلاعات من گویای این مطلب است که حبیقه تنها به دلیل مخالفت با منافع نظامی و اقتصادی آمریکا در لبنان و نیز تلاش برای فاش کردن نقش آریل شارون در کشتار صبرا و شتیلا ترور شد. وی بعد از آنکه روابطش کاملاً با رژیم صهیونیستی قطع شد مخالف نزدیک شدن بوش با رژیم صهیونیستی بود.


ترور هم پیمانان در سودان و پاکستان

واین مادسن همچنین از ترور دکتر جان گارانگ رهبر جبهه مردمی آزادسازی سودان و معاون رئیس جمهور این کشور پرده برداشته و می‌گوید: جان گارانگ با اینکه هم‌پیمان ایالات متحده بود، ولی بعد از مخالفت با طرح آمریکا مبنی بر ایجاد یک شرکت نفتی در جنوب سودان ترور شد.

بر اساس گزارش مادسن، سیا، نواب اکبرخان بغتی که قبلاً با رهبران پیشین پاکستان همچون ذوالفقار علی بوتو همکاری داشت را ترور کرد.


چه گوارا، مارتین لوتر کینگ و جان اف کندی

بر اساس گزارش مادسن برنامه ماتریکس به خاطر انتشار تصاویر وحشتناک کسانی که در گوشه و کنار جهان قربانی شدند، مشهور است. هدف از انتشار این تصاویر ترساندن مخالفان است.


این برنامه با همکاری نیروهای ویژه آمریکا و برنامه عملیات جنگ روانی در جریان است و تصاویر ترور افرادی چون: ایندیرا گاندی، نخست‌وزیر پیشین هند، جان اف کندی رئیس جمهور پیشین آمریکا، مارتین لوتر کینگ رهبر سیاه‌پوستان آمریکا و ارنستو چه گوارا انقلابی آرژانتینی را منتشر کرده است.


واین مادسن در دوره ریگان در نیروی دریایی آمریکا و آژانس امنیت ملی فعالیت داشته است. وی مسؤول ساماندهی اطلاعات در نیروی دریایی آمریکا و وزارت خارجه این کشور بوده و دارای 20 سال تجربه در دستگاه‌های امنیت اطلاعات است. افزون بر این وی بعد از بازنشستگی به حرفه روزنامه‌نگاری روی آورده و به پوشش مسائل دفاعی، امنیت ملی و اطلاعاتی پرداخته است.


شبهات ترور گارانگ از زبان یکی از فرماندهان ارتش مردمی

با اینکه تعدادی از ناظران و تحلیلگران این اطلاعات را توهم توطئه می‌دانند و آن را اغراق‌آمیز و غیرواقعی یاد می‌کنند، اما عده‌ای نظریه‌های مطرح شده از جانب کسانی که غربی‌ها و بخصوص نهادهای اطلاعاتی آنها را به قتل و ترور افراد در خاورمیانه، آفریقا و دیگر نقاط جهان متهم می کنند را در قالب نبرد منافع و نفوذ تفسیر می کنند.

هاشم بدرالدین از فرماندهان ارتش مردمی سودان می‌گوید قضیه نفت و شبهات مربوط به گرایش‌های فکری گارانگ از جمله توجه وی به کمونیسم و شخصیت کاریزماتیک و توانائی‌های وی که در پی دگرگونی معادلات در سودان شکل گرفته بود و آمریکایی‌ها سعی داشتند با تغییراتی جزئی از این معادلات به نفع خود استفاده کنند، باعث شد آمریکایی‌ها در جولای 2005 میلادی او را ترور کنند. به اینها باید توانایی وی در فریب آمریکایی‌ها و دور زدن فشار آنها را اضافه کرد.

با اینکه بدرالدین نمی‌تواند دلایل عینی برای اثبات گفته‌های خود ارائه کند اما تأکید می‌کند که قبلاً هنگامی که گفت‌وگوهای صلح سودان در منطقه مشاکوس کنیا در جریان بود، آمریکایی‌ها وی را تهدید کرده بودند. بر اساس گفته‌های کمیته تحقیق مشکلات فنی باعث سقوط هواپیما شده است.

حادثه کشته‌شدن جان گارانگ با پیچیدگی‌های زیادی همراه شده است و رئیس جمهور سودان یک کمیته تحقیق در این‌باره تشکیل داد که چند ماه پیش اعلام کرد مشکل فنی باعث متلاشی‌شدن هواپیما شده است.

ارتباط صوتی بین کابین خلبان و برج مراقبت حاکی از آن است که در لحظه متلاشی شدن هواپیما هیچ نقص فنی وجود نداشته است. این در حالی است که بر اساس گزارش بین‌المللی هواپیمای مذکور، به هنگام حرکت از عنتبه در اوگاندا به سمت نیوسات سودان بیش از حد مجاز سوخت داشته است.


عملیات بزرگ نظامی در شرق سودان

بدرالدین گفته است که آمریکایی‌ها سعی می‌کردند به منظور امضای توافقنامه صلح و حفظ نظام حاکم با اندکی تغییرات بر دولت سودان فشار آورند.

بدرالدین می‌گوید اهداف آمریکایی‌ها در پی تمایل آنها برای حفظ حکومت سودان به منظور جلب کمک این دولت به آنها در زمینه مبارزه با تروریسم و حفظ منافع نفتی روز بروز آشکارتر می‌شد. وی می‌افزاید گارانگ با وجود تسلیم در برابر فشارهای آمریکا آنها را می‌فریفت تا جایی که فکر کردند تهدیدی برای منافع‌شان به شمار رفته و خواهد توانست به شکل دموکراتیک دولت سودان را ساقط کند.

بدرالدین می‌گوید آمریکایی‌ها در هنگام اجرای گفت‌وگوهای مشاکوس به طور ضمنی وی را تهدید کردند که اگر توافقنامه صلح را امضا نکند دیگری این کار را خواهد کرد. بدر الدین اشاره می‌کند که آمریکایی‌ها فشارهای زیادی را بر گارانگ تحمیل کردند. از جمله این فشارها این بود که علی عثمان محمد طه (معاون دوم رئیس جمهور کنونی) به گفت‌وگوهای صلح وارد نخواهد شد.

بدر الدین درباره زمان ترور گارانگ می‌گوید ترور وی قبل از تشکیل دولت سودان جنوبی و با هدف جلوگیری از تعمیق دیدگاه ملی‌گرایی گارانگ مبنی بر مشارکت سودان شمالی‌ در تشکیل این دولت انجام شد.

موارد مزبور نشان می‌دهد دولت آمریکا هرگز حتی به نزدیک‌ترین هم‌پیمانان خود نیز رحم نمی‌کند چه رسد به دشمنان و مخالفان خود در عرصه بین‌الملل.


نظرات شما عزیزان:

ذاکر
ساعت11:16---23 مرداد 1392
با عرض سلام خدمت دوست عزیز و گرامی . سعی کنید وبلاگ را به روز نگه داشته و از مطالب بهتر و بیشتری در آن استفاده کنید . از وبلاگ تلاوک (پاتوق یاران) استفاده کنید . با تشکر از زحمات شما
پاسخ:سلام وبلاگ مد نظر حضرتعالی را چندین مرتبه جستجو کردم ولی اسامی مشابه(تلاوگ) بسیار زیاد است. لطفاً آدرس دقیق وبلاگتان را برایم بفرستید.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 1 مرداد 1392برچسب:, | 11:33 | نویسنده : valeh |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.